حجت الاسلام خاتمی گفت: اولین هدف دشمن از بین بردن ایمان مردم و در مرحله بعدی از بین بردن امید در مردم جامعه است.

حجت الاسلام علی خاتمی امام جمعه زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند ناامیدی ایجاد و اراده ملت ایران را تضعیف کند، گفت: تلاش برای تحقق ایران قوی مقابله با توطئه‌های دشمن است و در طول حیات انقلاب اسلامی با تلاش جوانان توانمند کشور «ما می‌توانیم» به منصه ظهور رسیده است.

وی افزود: بار‌ها اعلام شده آمریکا دشمن اصلی کشور ما است و دائماً مشکلات و مسائلی را برای کشور ایجاد می‌کنند و دشمن در زمانی که نتوانست جنگ نظامی را با موفقیت به پیش ببرد وارد جنگ شناختی و ترکیبی شده است.

خاتمی ادامه داد: اولین هدف دشمن از بین بردن ایمان مردم و در مرحله بعدی از بین بردن امید در مردم جامعه است.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، گفت: روز ۱۰ آذر ماه در تقویم کشورمان به نام روز مجلس نامگذاری شده است.

خاتمی با بیان اینکه حضرت امام فرمودند؛ افرادی همچون مدرس را برای مجلس انتخاب کند، افزود: امام راحل همواره نام ایت‌الله مدرس را بر زبان داشتند و به عنوان معیار بیان می‌نمودند، اما ویژگی بارز آیت‌الله مدرس این بود که هیچ عامل تهدید، تطمیع، فریبگری در او اثر نمی‌کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان همواره فرمودند مجلس باید به نحوی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها، مرعوب کردن‌های رژیم‌های سلطه‌گر بایستد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه در کشور وجود دارد، گفت: قانونگذاران باید مومن، متدین، شجاع، کاربلد، دلسوز باشد.

خاتمی افزود: قانون اساسی کشور ما جامع و کامل و برگرفته از اسلام و قانون الهی است به گونه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند؛ یکی از ویژگی‌های امام راحل انجام امور با عقلانیت کامل در کنار عدالت بود.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به روز جهانی معلولان، گفت: برخی افراد مادرزادی معلول شده‌اند و یا در حوادث و یا در جبهه دچار جانبازی و معلولیت شده‌اند که سند افتخار برای کشور هستند.

خاتمی با اشاره به اینکه گاهاً معلولیت‌ها ناتوانی ذهنی و جسمی هستند، افزود: باید توجه ویژه به مناسب سازی امکان دولتی و خصوصی برای تردد معلولان صورت بیگرد و در قبال این افراد علاوه بر حکومت مردم نیز مسوول هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئول اصلی کمک به معلولان بهزیستی است، ادامه داد: وظایفی برای بهزیستی تعیین شده، اما نباید مردم نیز از مسئولیت خود در قبال افراد معلول سربا زدند هرچند در کشور ما و در استان ما خیرین بسیاری در این راه پیش قدم هستند.

امام جمعه زنجان با اشاره به روز ۱۶ آذر و روز دانشجو گفت: بالاترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی عالم آن کشور است و دانشجویان سرمایه‌های بزرگ آینده مملکت هستند و رجال سیاسی، اقتصادی، نظامی در میدان هستند و در حال خدمات رسانی اند و علم بدون پاکی، تقوا، مسئولیت آثار مخرب دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.