حجت الاسلام علی خاتمی گفت: غزه ۱۸ سال در محاصره است و رژیم صهیونیستی ۷۵ سال ملت فلسطین را قتل عام کرده است و ملت فلسطین حق مقاومت از خود را دارد.

 حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر زنجان، گفت:  برخی‌ها تحت تاثیر شبکه‌های معاند می‌گویند این جنگ را ابتدا فلسطین شروع کرد، اما باید گفت ملت فلسطین در برابر جنایت‌های ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی حق مقاومت و دفاع از خود را دارد.

وی ادامه داد: غزه ۱۸ سال در محاصره است و رژیم صهیونیستی ۷۵ سال ملت فلسطین را قتل عام کرده و هر نوع جنایتی را در حق این ملت انجام داده است.

 حجت الاسلام علی خاتمی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد شهدای بمباران غزه کودکان و زنان هستند، اظهار کرد: باید از جامعه جهانی سوال پرسید آیا بیمارستان، یک منطقه نظامی یا پادگان بود که ۶ هزار بمب با وزن یک تن که ساخت آمریکا بود بر سر این غیر نظامیان ریخته شد. ‌

امام جمعه زنجان گفت: این رژیم غاصب با گذشت این مدت هنوز جرات جنگ تن به تن را ندارد و متکی به حمایت‌های آمریکا است.

حجت الاسلام خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به هشتم آبان ماه سالروز شهادت دانش آموز شهید حسین فهمیده اشاره کرد و ادامه داد: ۳۶ هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس از سنگر مدرسه به سنگر دفاع از اسلام و کشور شتافتند و نسل جوان بایستی الگوهایی مثل فهمیده‌ها را بشناسند.

وی نقش آموزش و پرورش، خانواده، جوامع و سازمان‌های فرهنگی و همچنین پایگاه و مساجد را در تعالی و رشد نوجوانان موثر دانست و عنوان کرد: همراهی و همدلی خانواده و مدرسه با جبهه‌های فرهنگی لازمه این مسیر است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بسیج دانش آموزی مطمئن‌ترین بستر رشد دینی نوجوانان است، بیان کرد:تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ و روز دانش آموز امسال بایستی پرشورتر از همیشه برگزار شود چرا که این جوانان انقلابی ثابت کردند همواره پشتیبان انقلاب هستند.

وی با گرامیداشت شهادت جوان انقلابی آرمان علی وردی در ۶ آبان و روح الله عجمیان در ۱۲ آبان، خاطرنشان کرد:ایران شیعه، خانه اهل بیت است و گنجینه‌های فنا ناپذیر ما همین جوانان و شهدایی هستند که در عرصه‌های مختلف برای سرافرازی نظام و اسلام جانفشانی کردند.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و افزود: وجود مبارکه حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر قم این شهر را به نقطه ثقل گسترش فرهنگ دینی تبدیل کرده و مایه برکت در کشور ایران شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.