در آبان ماه امسال، فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ علوم پزکی کردستان به یک هزار و ۱۵۷ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی امدادرسانی کرد.

حسین جعفری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در آبان ماه امسال ۶ هزار و ۵۸۴ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی و بیش از ۲۷ هزار پاسخ به تماس با مر کز دسیپچ اورژانس، توسط این مرکز به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از ماموریت‌های یاد شده ۴ هزار و ۴۸۲ مورد مربوط به بیماری‌ها بوده، گفت: ۱۲۷۷ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۸۲۵ مورد نیز ناشی از حوادث غیرتصادفی ثبت شد.

جعفری اضافه کرد: در ماموریت های صورت پذیرفته یک هزار و ۱۵۷ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۶۵۸ مورد ناشی از حوادث غیر به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: ۲۸۳ مورد از ماموریت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری‌های قلبی و ۲۴۸ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۱۴۵ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان ساخت: از این تعداد ۱۲ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

جعفری در پایان گفـت: در همین مدت یک هزار و ۵۱۲ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده است که می‌تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.