در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تعیین چارچوب برای محتواهای فضای مجازی/ شناسایی نیازها و خدمات با راه اندازی یک سامانه

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: با توجه به افزایش کسب‌ و کار‌ها به صورت سکویی، تنظیم‌گری این حوزه یکی از نیاز‌های جدی است.

محمدامین آقامیری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ارتباط با تنظیم‌گری فضای مجازی و سکو‌ها بیان کرد: با توجه به این که کسب و کار‌ها در حوزه خدماتی که مردم به صورت سکویی ارائه می‌کنند توسعه پیدا کرده است، یکی از موضوعاتی که نیازمندی کشور در حوزه فضای مجازی محسوب می‌شود، تنظیم‌گری این حوزه است. انشاءلله بتوانیم فضای مستعد را برای رشد و توسعه این خدمات ایجاد کنیم.

او ادامه داد: این موضوع از سال  گذشته در دستور کار کمیسیون مقررات تنظیم قرار گرفت. این کمیسیون با حضور همه دستگاه‌هایی که ذی ربط هستند، برگزار و ۱۸ جلسه تبادل نظر انجام شد. در کمیسیون تنظیم مصوب شد به دلیل اهمیت موضوع، در صحن شورا هم مطرح شود و به جمع بندی برسیم. این کمک می‌کند ما یک نظم و چارچوب به سکو‌ها دهیم. در این صورت هم سکو‌ها حقوق و اختیارات خود را می‌دانند و می‌توانند راحت‌تر عمل کنند هم برای مردم مزایایی که بابت استفاده از این سکو‌ها می‌توانند داشته باشند مشخص است.

ایجاد سامانه ملی تجمیع و سنجش داده‌های فضای مجازی

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ارتباط با دستور رئیس‌جمهور مبنی بر ایجاد سامانه ملی تجمیع و سنجش داده‌های فضای مجازی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان توضیح داد: با توجه به اینکه هر چقدر داده‌های بیشتری در دسترس باشد، تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها بهتر و بهینه‌تر انجام می‌شوند در جلسه با رئیس‌جمهور مصوب شد سامانه‌ای راه اندازی شود و ما داده‌های مختلفی که در حوزه فضای مجازی است را  آن‌جا به صورت تجمیع داشته باشیم و سنجش‌های دوره‌ای بتوانیم انجام دهیم و از این ظرفیت برای شناسایی نیاز‌ها و خدمات و مسائلی که در حوزه فضای مجازی است، استفاده کنیم  و بتوانیم روی موضوعات اصلی تمرکز کنیم و ارتقا دهیم تا فضای بهتری ایجاد شود.

او همچنین درباره تاکید رئیس‌جمهور بر مدیریت محتوای فضای مجازی و حمایت از ارائه دهندگان محتوا بیان کرد: این یکی از موضوعاتی بود که در صحن شورا مطرح و تبادل نظر‌هایی انجام شد. حوزه محتوا یک حوزه مهم در کشور است و توسعه محتوا می‌تواند به افزایش ارائه محتوا و آموزش‌های مختلف حتی سرگرمی و سایر حوزه‌های مرسوم در فضای مجازی کمک کند. یک چارچوب به این منظور تعیین شده و امیدواریم در فرایند اجرایی شدن، نتایج به زودی مشخص شود.

ویدئوی این مصاحبه را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار