در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور، غرس ۱۲ میلیون اصله درخت در استان کردستان امروز با حضور استاندار آغاز شد.

پارک جنگلبان سنندج در محدوده طرح جامع مدیریت گردنه صلوات‌آباد، امروز برای اجرای طرح کاشت ۱۲ میلیون اصله نهال میزبان اقشار مختلف مردم بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در این آیین با اشاره به اینکه طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد درخت برای تحقق شعار ایران سرسبز، ایران قوی است، اظهار کرد: طرح جامع مدیریت صلوات آباد، سه هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت دارد که شامل آبخیزداری، گردشگری و درختکاری است.

بهزاد شریفی پور اضافه کرد: وسعت درختکاری در این منطقه ۴۵۰ هکتار است که برای تحقق آن و کمک به گردشگری در منطقه صلوات آباد به همکاری جامع همه ادارات و مردم نیاز داریم.

وی با بیان اینکه از یک میلیارد درختی که در کشور خواهد شد، سهم کردستان ۱۲ میلیون اصله است، افزود: این تعداد تا سال ۱۴۰۵ در نقاط مختلف استان با مشارکت مردم غرس و نگهداری می‌شود.

فرهنگسازی، مهمترین بستر و راهکار برای نگهداشت نهال‌های غرس شده است

استاندار کردستان نیز در مراسم گفت: نهالستان‌های فعال در این استان ظرفیت و قابلیت لازم برای تولید و تامین سه میلیون اصله نهال را دارند تا در پایان سال چهارم طرح مردمی کاشت درخت، شاهد تحقق این برنامه باشیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه مردم استان نسبت به فعالیت در اقدامات زیست محیطی مشهور هستند، افزود: همه باید وظیفه خود را در قبال محیط زیست انجام دهیم چرا که امانت آیندگان در نزد ماست.

وی از فرهنگسازی به عنوان مهمترین بستر و راهکار برای نگهداشت نهال‌های غرس شده نام برد و گفت: وقتی دولت زمینه‌های تولید و تامین کاشت درخت را فراهم می‌کند، باید موضوع مهمتری را مدنظر قرار داد که آن هم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حفظ و حراست از درختان و منابع طبیعی بوده که لازمه آن ورود آحاد مردم است.

استاندار کردستان خواستار همراهی رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای به سرانجام رسیدن طرح مردمی کاشت درخت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.