مدیرکل ترانزیت و لجستیک سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هندی‌ها مانع سرمایه‌گذاری و حضور سایر کشور‌ها در بندر چابهار نمی‌شوند و همچنان از حضور کشور‌های دیگر استقبال می‌کنیم.

 خسرو سرایی مدیرکل ترانزیت و لجستیک سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری امروز خود گفت:  هندی ها در فاز یک بندر چابهار حضور دارند و همیشه گفته ایم که حضور هندی‌ها در فاز یک بندر چابهار مانع  حضور سایر کشورها و شرکت های سرمایه گذاری ها برای ورود به این بندر نمی شوند .

به گفته وی نقشی که هند و روسیه در کریدور شمال و جنوب ایفا کرده‌اند تماما به تسهیلاتی است که خود ما فراهم کرده ایم.

او می گوید: هرچه میزان تسهیلاتی که ما برای ورود سایر کشورها به کریدور شمال جنوب فراهم کنیم، تمایل کشورهایی که در این بخش ذینفع هستند از لحاظ هزینه و  زمان بیشتر خواهد شد.

سرایی بیان کرد:  همواره نشان داده‌ایم هماهنگی در داخل کشور بین ارگان‌های دولتی و غیر دولتی انجام شده و در  قدم اخیری که  برداشته‌ایم شواری عالی ترانزیت تشکیل شده  که نقش این شورا بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: ترانزیت در کشورهای همسایه در بالاترین سطوح قرار دارد و نياز به هموار سازی به لحاظ  اقتصادی و  زیر ساختی دارد و با توجه به آنکه  موضوع ترانزیت چند وجهی و نیازمند هماهنگی گسترده است  بخش دولتی ایفای نقش مهمی در این بخش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
مرگ بر دولت خائن هند که همدست اسرائیل و آمریکا است
آخرین اخبار