جایگاه اول اردبیل در شبکه‌سازی تشکل‌های خیریه کشور/ آمار منتشرشده درباره نزاع مخدوش است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت:جایگاه اول در شبکه‌سازی تشکل‌های خیریه کشور به استان اردبیل تعلق دارد.

رضا قاسمیان در آیین نکوداشت و تکریم از خیریه‌های استان با بیان اینکه جایگاه اول در شبکه‌سازی تشکل‌های خیریه کشور به استان اردبیل تعلق دارد، گفت: آمار منتشرشده اخیر در مورد بالا بودن میزان نزاع در اردبیل مخدوش و غیرقابل قبول است.

او اظهار کرد: در روز‌های اخیر آماری نادرست و مخدوش درباره میزان نزاع در استان اردبیل منتشر شد و به نظر می‌رسد در این زمینه در حق اردبیل اجحاف شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: استان اردبیل از استان‌های دارای فضائل اخلاقی، معنوی و ارزشی است و به هیچ‌وجه مراجعه به پزشکی قانونی و یا گزارش بگومگو‌ها نمی‌تواند مبنای درست ارزیابی درباره نزاع باشد چرا که در برخی از استان‌ها حتی دعوا‌های سنگین‌تر در پزشکی قانونی به ثبت نرسیده و بگومگو‌ها در کلانتری‌ها ثبت نمی‌شود.

قاسمیان با اشاره به جایگاه اول استان در شبکه‌سازی تشکل‌های خیریه کشور، تصریح کرد: ما باید به وجود خیرین افتخار کنیم که در استان اردبیل با تلاشی مضاعف سعی می‌کنند تا در ابعاد مختلف یاریگر انسان‌های محروم، نیازمند و دردمند باشند.

او با قدردانی از تلاش‌ها و همراهی خیرین در حوزه‌های مختلف برای کاهش آلام مردم، ادامه داد: ۱۲ دستگاه متولی صدور مجوز و همچنین همراهی این تشکل‌های خیرخواهانه هستند که قطعاً در سایه همراهی آن‌ها، استان اردبیل می‌تواند در این حوزه به عنوان یک استان پیشرو، پرچمدار حفظ عزت و کرامت نیازمندان معرفی شود.

نقش مهم خیرین در کمک به برقراری عدالت و کرامت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: اولویت اصلی در این زمینه رفع نیازمندی مردم بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده است و در کنار امر خیر، باید به حوزه آموزش و توانمندسازی فعالان این عرصه نیز بهای بیش‌تری داده شود.

قاسمیان با اشاره به ۳ عنصر امنیت، رفاه و آزادی در سطح کلان حاکمیت دولت‌ها، گفت: همه دولت‌ها تلاش می‌کنند تا امنیت مناسب، رفاه مطلوب و آزادی را در حد وسیع برای مردم خود فراهم کنند، اما آنچه که جمهوری اسلامی ایران را با بیش از ۲۰۰ نوع حکومت دنیا متمایز می‌کند، تأکید بر ۲ عنصر عدالت و کرامت در کنار امنیت، رفاه و آزادی است.

او بیان کرد: خیرین در برقراری عدالت و کرامت نقش پیشتاز دارند و سعی می‌کنند تا در تحقق عدالت نسبی پیشرو و پیشتاز عمل کنند.

گفتنی است؛ در آیین نکوداشت و تکریم از خیریه‌های استان اردبیل که نماینده، ولی فقیه در استان، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و جمعی از خیرین و مسؤولان حضور داشتند، نشان ملی «والی مهر» به جواد قرآن‌نویس خیر باسابقه و دیرین اردبیلی اعطا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.