رشیدی پور گفت: ایجاد زیرساخت‌ها آماده حرکت‌های باارزشی در زمینه‌های مختلف است و در این زمینه نمی‌توان تاثیر پژوهش و فناوری را انکار کرد.

عبدالله رشیدی‌پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در تالار مولوی دانشگاه کردستان اظهار داشت: کردستان، استانی غنی در بسیاری از زمینه‌هاست و چهار فصل دارد که به غنای کشاورزی، معدن، تجارت و زیرساخت‌های استان کمک می‌کند.

وی گفت: ریل توسعه در کردستان و ایجاد زیرساخت‌ها آماده حرکت‌های باارزشی در زمینه‌های مختلف است و در این زمینه نمی‌توان تاثیر پژوهش و فناوری را انکار کرد.

رشیدی‌پور حوزه‌های پژوهش و فناوری را مکمل هم خواند و گفت: پژوهشگران ما فناوری را با تحقیقات به وجود آوردند و از آن کمک گرفته می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان خطاب به دانشجویان اظهار کرد: در زمینه‌های مختلف مطالبه‌گری داشته باشید، چون دیدگاه استاندار کردستان نیز براین است که هر کسی کاری در توان دارد انجام دهد و پای کار بیاید.

رشیدی پور با تأکید بر اینکه امروز یک دانشجو برای صاحب شغل و استفاده از علم و فناوری خود، باید ایده داشته باشد، گفت: در استان تورم و بیکاری داریم، اما این موضوع فقط مربوط به کردستان نیست و زمینه و تسهیلات برای کسانی که توانی برای ریشه‌کنی بیکاری و کمک به توسعه زیرساخت‌ها دارند، آماده است لذا لازم است خودمان نیز پای کار بیایم.

صحنه تجلیل از پژوهشگران باید صحنه‌ای بانشاط و پرازدحام باشد

حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان نیز در این مراسم داشت: تعمیق در پژوهش باعث می‌شود اقدامات پربارتر انجام شود و نشان می‌دهد که زمان‌شناسی مهم است. 

وی با تاکید براینکه صحنه تجلیل از پژوهشگران باید صحنه‌ای بانشاط و پرازدحام باشد، گفت: تجلیل از پژوهشگران باید پربارتر و پرنگ‌تر و با عشق و علاقه خاصی برگزار شود.

قادرزاده حوزه‌های پژوهش و فناوری را پیشران رشد تولید و مهار تورم دانست و افزود: پژوهش، خالق موجود‌های جدید است و اهداف برنامه‌ای را با ضریب اطمینان بیشتری تحقق می‌بخشد.

رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: بر مسئولیت‌های جامعه غلبه نمی شود مگر اینکه پژوهش را سرلوحه همه کار‌های خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در استان بیش از ۴۳ هزار دانشجو و بیش از ۳ هزار هئیت علمی و مدرس وجود دارد، تصریح کرد: این عزیزان باید پژوهش را به عنوان اولویت در زندگی کاری و شخصی خود قرار دهند و مسلما با این اقدام بر مسئله بیکاری منابع که یکی از آن‌ها نیروی انسانی است، غلبه خواهیم کرد.

قادرزاده با اشاره به اینکه گاهی بیکاری را فقط به نیروی انسانی ارتباط می‌دهیم، گفت: ظرفیت موجود سرمایه‌های انسانی باید در پژوهش از نوع مسئله‌محور و پاسخگو به مشکلات در سطح ملی به کارگیری شود تا بهره‌وری افزایش یابد.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از نتایج پژوهش، نه تنها نیروی انسانی بیکاری نخواهد بود بلکه کمبود نیرو خواهیم داشت، اضافه کرد: از ایران به عنوان کشوری در حال توسعه یاد می‌شود چراکه با پدیده اشتغال ناقص مواجه هستیم و همه ظرفیت‌های موجود به کارگیری نشده و به اصلاحی بیکاری ساختاری و اصطکاکی نام گرفته است.

وی تصریح کرد: بیکاری ساختاری یعنی عدم هماهنگی تقاضای نیروی کار از سوی واحد‌های اقتصادی و عرضه نیروی کار و در این زمینه دانشگاه‌ها وظیفه دارند که این تطابق را ایجاد کنند.

 با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها انتظار دارند که دانشگاه‌ها در شناسایی نیاز واقعی استان تعمیق کنند، خاطرنشان کرد: معرفی نیاز‌های جامعه بر اساس پژوهش‌ها صورت می‌گیرد.

وی بر استفاده از مجموعه آموزشی در تولید دانش تاکید کرد و گفت: تولید دانش و استفاده از آن با پژوهش امکان‌پذیر است.

در این مراسم از پژوهشگران برتر استان تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.