صدور سند تک برگی برای ۵۴/۶ درصد اراضی ملی و زراعی شهرستان اردبیل

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری اردبیل گفت: برای ۵۴/۶ درصد اراضی ملی و زراعی شهرستان اردبیل سند تک برگی صادر شده است.

عبداله نعیمی در جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل با اشاره به عملکرد ۵۴/۶ درصدی صدور اسناد مالکیت تک برگی و مکانیزه برای اراضی کشاورزی و ملی شهرستان، از اهتمام و برنامه‌ریزی ویژه قرارگاه شهرستان برای تسریع در روند اجرایی طرح مذکور با همکاری و پای‌کار بودن کلیه دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های تابعه با مدیریت و راهبری شخص بخشداران خبر داد و با تشریح برخی مزایای سنددار شدن اراضی و در جهت بهره‌مندی حداکثری از این فرصت کم نظیر پیش آمده به ویژه رایگان بودن و تسهیل فرایند صدور اسناد اراضی کشاورزی، خواستار اطلاع رسانی گسترده به مالکین و روستائیان شهرستان شدند. 

او همچنین با اشاره به حدنگاری، نقشه‌برداری یکپارچه و رفع تداخل بیش از ۹۵ روستا در سطح بخش‌های تابع، به همراهی و عزم جهادی اعضای قرارگاه بویژه مدیریت جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد اداره ثبت اسناد و املاک تاکید نموده و عمده مشکل کندی روند صدور اسناد مکانیزه کشاورزی در شهرستان اردبیل را پایین بودن مساحت قطعات زراعی اشخاص دانستند.

تشکیل جلسات مستمر کارشناسی با دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها، لزوم اطلاع‌رسانی عمومی و گسترده به اهالی روستا‌ها با بهره گیری از کلیه ظرفیت‌های شنیداری و دیداری، تجلیل از دهیاران نمونه و پای‌کار فرآیند صدور اسناد اراضی کشاورزی بخشی از تصمیات جلسه مذکور بود.

شایان ذکر است مجموع اراضی شهرستان اردبیل ۱۹۱ هزار و ۷۸۱ هکتار؛ شامل ۹۴ هزار و ۱۸۱ هکتار اراضی زراعی (بعد رفع تداخل) و ۹۷ هزارو ۶۰۰ هکتار اراضی ملی (بعد رفع تداخل) بوده که از این میزان تاکنون برای ۱۰۴ هزارو ۷۹۱ هکتار سند مالکیت تک برگی مکانیزه صادر شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.