کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با ورود امواجی از جو این استان از عصر امروز، بارش هایی را به خصوص در اوایل هفته آینده شاهد خواهیم بود که این بارندگی‌ها می‌تواند در ارتفاعات به صورت برف باشد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه امواج امروز موجب افزایش پوشش ابر و بارندگی های خفیف و پراکنده در برخی نقاط خواهد شد،‌ گفت:‌ سرعت وزش باد فردا پنجشنبه به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی در روزهای ابتدایی هفته آینده نیز حاکم خواهد بود،‌ اظهار داشت:‌ به لحاظ دمایی نیز طی روزهای آینده کمینه دمای هوای مناطق مختلف استان افزایش خواهد یافت.

سلطانی یادآورشد:‌ طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با دمای هوای ۱۰ درجه زیرصفر سردترین منطقه استان و سومین ایستگاه سرد کشور و گیلوان با دمای هوای ۲۵ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین منطقه استان گزارش شدند.

وی افزود: دمای هوای شهر زنجان هم اکنون منفی یک درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی ۲ و ۱۷ درجه، ابهر منفی چهار و ۱۹، خرمدره منفی یک و ۱۸ درجه، آببر هشت و ۳۴ درجه، سلطانیه منفی هفت و ۱۸ درجه، قیدار یک و ۱۴ درجه و ماهنشان منفی چهار و ۱۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: بارش برف ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.