لزوم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت

استاندار فارس با تأکید بر لزوم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، از مدیران استان به ویژه مدیران شهرداری‌ها و شهردار خواست که در زمینه بهسازی محیط و تردد افراد دارای معلولیت و مبلمان شهری همکاری کنند.

استاندار فارس در نخستین آیین نکوداشت مادران نمونه دارای فرزند معلول در بهزیستی فارس با تأکید بر لزوم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، از مدیران استان به ویژه مدیران شهرداری‌ها و شهردار خواست که در زمینه بهسازی محیط و تردد افراد دارای معلولیت و مبلمان شهری همکاری کنند.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه در هفته آینده نیز نشستی با حضور شهردار شیراز در این خصوص برگزار خواهد شد، گفت: ادارات و سازمان‌ها هم مکلف به انجام مناسب‌سازی فضا‌های خود برای معلولان هستند.

او در زمینه اشتغال معلولان نیز تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ به‌کارگیری معلولان در شغل‌های مختلف هنوز کامل مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است و باید از توانمندی‌های این افراد بیشتر از قبل در جامعه استفاده شود ضمن اینکه بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولین دستگاه‌های دولتی مکلف هستند ۳ درصد نیرو‌های خود را از میان افراد دارای معلولیت استخدام کنند.

ایمانیه در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری این همایش که از مادران دارای فرزند معلول و مادران معلول تجلیل به عمل آمده است، گفت: ترکیبی از نقش یک مادر و نقشی که یک معلول می‌تواند در جامعه ایفا کند کار ارزشمندی است که مصداق آیه فتبارک الله احسن الخالقین است.

مدیرکل بهزیستی فارس نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت گفت: ۱۵۷هزار پرونده توانبخشی در بهزیستی فارس داریم.

محمدرضا هوشیار تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور امروز با همکاری بنیاد بین‌المللی مادر میزبان مادرانی هستیم که مادری و پرستاری را توامان انجام می‌دهند، مادران بزرگواری که از خانواده بزرگ بهزیستی هستند و حق مادری را مضاعف ادا کردند، مادرانی که با فداکاری و ایثار فرزندانی پروردند که با وجود نیاز‌های ویژه، موفق و فعال هستند.

غلامرضا محمدی، رئیس بنیاد مادر نیز ضمن بزرگداشت مقام مادر هدف از تاسیس و فعالیت بنیاد بین‌المللی مادر را تجلیل از مقام مادر به عنوان قلب خانواده و آشنا ساختن بیشتر جامعه به‌ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر و ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست‌آمیز این شاهکار خلقت از جهات خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین تبیین و تأثیر نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده‌آل عنوان کرد.

در این مراسم از۲۰ مادر نمونه از شهرستان‌های سراسر استان فارس تجلیل به‌عمل آمد که در این بین دو نفر از مادران فرزندان با نیاز‌های ویژه را به فرزندخواندگی پذیرفته‌اند، بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار