برگزاری اولین شورای مشارکت‌های بهزیستی استان فارس

اولین شورای مشارکت‌های بهزیستی استان فارس با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، مدیرکل بهزیستی فارس و خیران و جمعی از مسئولان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این نشست گفت: تعامل دستگاه‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ارگان‌ها خروجی جلسات را بیشتر و چالش‌ها را رفع می‌کند.

اسماعیل قزلسفلی با بیان اینکه نشست شورای مشارکت‌های استان از این به بعد به‌صورت فصلی برگزار شود، گفت: باید از ظرفیت مردم و گروه‌های مردمی در پیشبرد امور بیشتر استفاده شود. این انقلاب برگرفته از متن مردم و استمرار یافته با مردم است و با همراهی مردم هم کامل می‌شود.

او تأکید کرد: دولت نقش بسترسازی، حمایت، نظارت، صیانت و تنظیم‌گری را ایفا کند و مردم و نهاد‌های مردمی نقش اجرا را داشته باشند البته در این راستا از موازی کاری هم اجتناب شود.

قزلسفلی با اشاره به نشست گروه‌های مردمی و خیران در برنامه‌ها و فعالیت‌های بهزیستی گفت: تخصصی شدن فعالیت خیریه‌ها در زمینه‌های مختلف گره گشا خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی فارس نیز در این نشست با بیان اینکه اجرای برنامه‌های تحولی در دستور کار بهزیستی است، گفت: بهزیستی از جمله سازمان‌هایی است که واگذاری و برون‌سپاری فعالیت‌ها را کامل انجام داده است.

محمدرضا هوشیار اظهار کرد: ۴۱ مرکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی فارس بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت را با کمک خیران نگهداری می‌کنند و همچنین ۱۱۵۵ مرکز و موسسه غیردولتی با دریافت مجوز از بهزیستی فارس در خدمت جامعه هدف و عموم مردم هستند.

او بیان کرد: خیر جمعی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی با حفظ اکرام و احترام جامعه هدف باید سرلوحه امور در راستای گره‌گشایی از چالش‌ها قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار