رئیس انجمن تعزیه استان قزوین از آغاز فرآیند استعدادیابی دانش‌آموزان قزوینی برای آموزش هنر آئینی تعزیه در هفت مدرسه خبر داد.

حشمت الله اسلامی رئیس انجمن تعزیه استان قزوین گفت: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با آموزش‌وپرورش استان قزوین، انجمن تعزیه استان به عشق علمدار کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درصدد تشکیل کلاس‌های آموزش نمایش‌های آئینی و سنتی تعزیه برای علاقمندان این هنر است.

وی افزود: قزوین اولین استان در سطح کشور است که به صورت هدفمند وارد عرصه استعدادیابی و آموزش هنر تعزیه به دانش‌آموزان شده است.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین اضافه کرد: طرح استعدادیابی و آموزش تعزیه‌خوانی به دانش‌آموزان استان قزوین به شکل رسمی از روز شنبه ۱۸ آذرماه در مدرسه پسرانه شهید مافی ۲ با حضور اساتید تعزیه‌خوانی آغاز می‌شود.

اسلامی با اشاره به استقبال بالای دانش آموزان برای یادگیری هنر تعزیه گفت: در گام نخست اجرای طرح استعدادیابی تعزیه، هفت مدرسه شهر قزوین انتخاب شده است و ۲۵۰ دانش‌آموز در این مدارس اعلام آمادگی کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۵۰۰ دانش آموز استان قزوین جذب این کلاس‌ها شوند.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین گفت: دانش‌آموزان پس از استعدادسنجی در کلاس‌های آموزش تعزیه با حضور اساتید مجرب هنر تعزیه، آموزش‌های لازم را در رشته‌های مخالف‌خوانی و شهادت خوانی فرا می‌گیرند ضمن اینکه آموزش موسیقی از جمله ترومپت و سایدارم همچنین زره‌بافی نیز از جمله هدف‌های انجمن تعزیه استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.