معاون رئیس‌جمهور:

دانشجو باید جامعه را بیدار کند

معاون رئیس جمهور گفت: دانشجو باید جامعه را برای بندگی خدا بیدار کند و در وقایع مختلف هشدار دهنده و دعوت کننده جامعه به سوی روشنی باشد.

 اسید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی در "باغ بیلدر" طرقبه گفت: نگاه ما به دانشجو از زاویه پیشتازی این قشر در جامعه است، چنانچه شهید بهشتی دانشجو را موذن جامعه دانسته که اگر موذن خواب بماند، جامعه نمازش قضا می‌شود.

او افزود: دانشجو در تاریکی ردپای نور و طلوع و سحر خورشید را می‌بیند و تفاوت نور و ظلمت و حق و باطل را می‌شناسد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: دانشجو جرات و جسارت پرداختن به موضوعات جامعه را دارد و برای آن هزینه می‌دهد و مانند موذن به بالاترین نقطه می‌رود تا صدایش به همه جامعه برسد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی دانشجو دیده بانی و بصیرت بخشی است، بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنانشان فرمودند، «خدا لعنت کند آن دست‌هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند»، چرا که وقتی کسی می‌خواهد دیده بانی کند باید اهل تحلیل و شناخت درست و غلط باشد.

او با اشاره به وقوع کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تصریح کرد: این کودتای آمریکایی البته یک مقدمه اجتماعی داشت که در پی ورود عده‌ای به خیابان روی داد، بعد از این بود که ارتش وارد میدان شد، در حقیقت با حضور عده‌ای در کف خیابان؛ جاده برای وقوع کودتا صاف شد و بعد حکومت محمدرضا پهلوی روی کار آمد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: ریچارد نیکسون، معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا ۱۶ آذر همان سال کودتا به تهران آمده بود تا سهم کشورش را از معامله‌ای که بعد کودتا بین آمریکا و انگلیس انجام شده، نقد کند.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: در بحبوحه ماه‌های پس از کودتا و بی اطلاعی مردم از این وقایع، این دانشجویان دانشکده فنی بودند که با اعتراض خود بیدارگر جامعه شدند و خون همان شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲ آغازگر جنبش‌های دانشجویی ایران شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
صحبت می کنیم با خانواده و با دوستان ولی آنهایی که خود را به خواب زده اند چگونه بیدار کنیم؟؟ البته این صحبت همراه با عمل است نه فقط صحبت کردن و نصیحت کردن ولی کسی که نمی خواد گوش بده رو چه کنیم؟؟ عمل رو هم می بینند و خدا کند که بیدار شوند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۴ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
اول به فکر گرانی ها باشید...
آخرین اخبار