واشنگتن پست: 

حماس چگونه پیش از عملیات «طوفان الاقصی» اسرائیل را فریب داد؟

یک روزنامه آمریکایی نوشت: حماس پیش از عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر با ایجاد آرامش کاذب اسرائیل را فریب داد.

واشنگتن پست، جزئیات جدیدی را درباره «برنامه‌های حماس برای فریب اسرائیل و ایجاد حس آرامش کاذب قبل از عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر گذشته فاش کرد.

این روزنامه به نقل از افسران اطلاعاتی اسرائیل نوشت: «حماس بیش از یک سال را صرف برنامه ریزی حمله تاریخی خود به اسرائیل بر اساس طرح‌های جنگی مبتنی بر منابع باز و اطلاعات سطح بالا کرده بود. رزمندگان حماس با برنامه جنگی دقیق به اسرائیل آمدند. آن‌ها با طرح‌هایی شامل نقشه‌های ساختار داخلی پایگاه‌های نظامی و شهرک‌های غیرنظامی، فهرست سلاح‌ها و تجهیزات مورد استفاده هر واحد ارتش و چک‌لیست‌هایی برای اسیر گرفتن آمده بودند.

یکی دیگر از افسران امنیتی اسرائیل به این روزنامه گفت که اطلاعات ارتش اسرائیل شواهدی از طرح حمله گسترده حماس که مربوط به «بیش از یک سال پیش» است جمع آوری کرده است. این مقام ادامه داد، اما ارتش اسرائیل در ماه آوریل هشداری داخلی درباره نفوذ حماس برای حملات صادر کرد. 

این افسر امنیتی گفت که در ماه اوت، هفته‌ها قبل از حمله، اطلاعات جدید حاکی از «حمله قریب‌الوقوع» منتشر شد، بنابر این ارتش اسرائیل آمادگی خود را افزایش داد و فکر می‌کرد حملات احتمالی آن را متوقف کرده است، اما حماس اسرائیل را فریب داد و در زمانی که تصور نمی‌شد حمله کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
مهم نیست که چطور فریب داده مهم اینه که الان چه میکنه، منم میتونم جلوی قهرمان بوکس بروم و با خنده به اونزدیک شوم و بی خبر مشتی به او بزنم اما آیا فکر بعدش را هم کرده اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
با تحمیل 16000 کشته زن و بچه از مردم غزه.
آخرین اخبار