برگزاری مراسم بزرگداشت شهید دستغیب در شیراز

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس از برگزاری چهل و دومین مراسم سالگرد شهید دستغیب در مسجد جامع عتیق شیراز خبر داد.

 نبی‌الله زارعی معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس صبح امروز در نشست خبری با اشاره به ویژگی‌های شهید محراب از جمله ولایت‌پذیری، مدافع جدی انقلاب و امام و مردمی بودن این شهید بزرگوار و انسان‌سازی، اظهار کرد: شهید آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب نقش بسزایی در ارتقای اندیشه‌های اسلامی و پیشبرد اهداف و ارزش‌های دینی داشت.

او با اشاره به اینکه شهید دستغیب از منزل تا محل برپایی نماز جمعه را پیاده می‌رفت تا در مسیر با مردم گفتگو و مشکلات آن‌ها را پیگیری کند، گفت: نقش او در دفاع مقدس یکی از نقش‌های بارز بود و با ایراد سخنرانی تاثیر زیادی در شرکت مردم در جبهه‌ها داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه از این شهید بزرگوار بیش از ۳۰ کتاب ارزشمند برای ما به یادگار باقیمانده، افزود: تعدادی از سخنرانی‌ها و نوار‌های این شهید بزرگوار پیاده‌سازی نشده است که توسط بنیاد شهید و با همکاری بیت شهید پیاده‌سازی و به کتاب تبدیل می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت شهید دستغیب از ۱۶ آذرماه با قرائت دعای کمیل در مسجد جامع عتیق آغاز شده است، گفت: ۱۷ آذر دعای ندبه در جوار تربت شهید دستغیب برگزار شد.
او ادامه داد: ۱۹ آذر نیز مراسمی با حضور مداحان در مسجد شهید دستغیب معالی‌آباد برگزار می‌شود. همچنین مراسم گلباران آرامگاه شهید دستغیب نیز در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ آذرماه با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

زارعی تصریح کرد: یک نشست علمی هم با حضور اندیشمندان در ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه روز ۲۰ آذرماه یعنی دوشنبه هفته جاری همزمان با سالروز شهادت شهید دستغیب، در مسجد جامع عتیق که مسجد و پایگاه مبارزاتی این شهید عزیز بود، برگزار می‌شود.

او بیان کرد: در همین روز و همزمان با نماز مغرب و عشا مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت سومین شهید محراب، در مسجد عتیق با حضور و سخنرانی نماینده، ولی فقیه در فارس برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس یادآور شد: مسابقه اینترنتی کتابخوانی با عنوان «راه روشن» که پارسال ۱۰ هزار نفر در آن شرکت کرده بودند، امسال هم برگزار می‌شود و مسابقه امسال از کتاب آئین زندگی اثر شهید دستغیب خواهد بود.
زارعی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در شهرستان‌ها به همین مناسبت، افزود: تهیه مستند فاخر ویژه شهید دستغیب برای پخش در صداوسیما یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.
او همچنین از تهیه ۱۰ مستند شهدای شاخص با همکاری حوزه هنری در شبکه افق، شبکه یک و فارس برای پخش در دهه فجر خبر داد و گفت: در حوزه فرهنگی، موضوع ثبت و ضبط تاریخ شفاهی خانواده شهدا را در دستور کار قرار داده‌ایم و در قرارگاه جهادی که تشکیل شده تا امروز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خاطره شفاهی ثبت و ضبط شده که امیدوارم تا پایان سال به چهار هزار اثر برسد.

شیراز میزبان دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنر‌های تجسمی

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار اواخر بهمن ماه در شیراز برگزار می‌شود، افزود: امسال میزبان دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنر‌های تجسمی ایثار هم هستیم و هنرمندان می‌توانند تا پایان آذرماه از طریق سایت نوید شاهد آثار خود را ارسال کنند.
زارعی یادآور شد: سال آینده نخستین کنگره شهدای غریب و اسیر فارس هم برگزار خواهد شد؛ شهدایی که در زمان اسارت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
او گفت: این کنگره در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و تاکنون ۳۳ شهید غریب و اسیر شناسایی شدند که از استان فارس هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.