تلاش دولت آمریکا برای فروش ۴۵ هزار گلوله تانک به صهیونیست‌ها

منابع آگاه اعلام کردند دولت بایدن در تلاس است کنگره را به فروش ۴۵ هزار گلوله تانک مرکاوا به رژیم صهیونیستی متقاعد کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام فعلی و سابق آمریکا تایید کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن از کنگره خواسته است تا فروش ۴۵۰۰۰ گلوله تانک‌های مرکاوا به رژیم صهیونیستی را تایید کند.

 این دو منبع توضیح دادند که هدف از این معامله استفاده این رژیم برای مبارزه با مقاومت فلسطین در نوار غزه بود.

جاش پل، سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این وزارتخانه بر دو کمیته کنگره فشار می‌آورد تا به سرعت این توافق را در مواجهه با مخالفت‌های مدافعان حقوق بشر در مورد استفاده از سلاح‌های ساخت آمریکا در درگیری‌ها تصویب کنند. 

پل افزود: این موضوع در اوایل این هفته به دو کمیته ارائه شد و آن‌ها قرار است ۲۰ روز فرصت داشته باشند تا مسائل اسرائیل را بررسی کنند.

شایان ذکر است خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی نوشت که با وجود افزایش تلفات غیرنظامی ناشی از تهاجم مجدد رژیم صهیونیستی به جنوب غزه، دولت بایدن از محدودکردن کمک‌های نظامی خود به این رژیم خودداری می‌کند.

 آمریکا سالانه ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی می‌کند که این اقلام نظامی از جت‌های جنگنده تا بمب‌های قدرتمندی که می‌توانند تونل‌های حماس را تخریب کنند، شامل می‌شود. دولت بایدن به‌تازگی از کنگره خواسته تا ۱۴ میلیارد دلار کمک اضافی به رژیم را تصویب کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار