نخستین همایش امنیت محله محور باحضور فرماندهان انتظامی و روسای آموزش و پرورش استان امروز در کرمانشاه برگزار شد.

حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در همایش گفت : هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ قانون گرایی، قانون پذیری و قانون مداری است که ابتدا از مدارس شروع می‌شود و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در حوزه امنیت اجتماعی می‌تواند نقش فعالی رو ایفا کند.

حاجیان افزود: مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش مقابله با بزه و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ سازی است که آموزش و پرورش یکی از نهاد‌ها در جامعه امروزی می‌تواند بهترین نقش در فرهنگ سازی و تاثیر گذار در حوزه امنیت اجتماعی داشته باشد.

وی بیان کرد: به همین دلیل برنامه‌های متنوعی داریم و کارگروه‌های تخصصی در این خصوص تشکیل شده که بتوانیم در سطح استان کرمانشاه در حوزه مدارس، امنیت محله محور و جامعه پذیری پلیس بتوانیم کار خوبی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: از اهداف این همایش یکی اینکه بتوانیم از ناظمین مدارس به عنوان ناظم یار پلیس استفاده کنیم و همچنین از خود دانش آموزان به عنوان کلانتر یار دانش آموز در حوزه محلات که خود دانش‌آموزان پلیس هستند نقش پلیسی خودشان را برای کمک به کلانتر در محلات اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری پلیس و آموزش و پرورش در تمام مقاطع تحصیلی اعم از ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برای توسعه امنیت اجتماعی در استان کرمانشاه اجرا می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.