برنامه‌ریزی برای تبدیل چابهار به هاب تامین گوشت قرمز

مدیرعامل منطقه آزادچابهار گفت: چابهار با واردات دام از برزیل می‌تواند به هاب دام زنده و گوشت قرمز کشور تبدیل شود که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

امیر مقدم   مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در نشست با سفیر جدید ایران در برزیل بیان کرد: چابهار با واردات دام از برزیل می‌تواند به هاب دام زنده و گوشت قرمز کشور تبدیل شود که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

 امیر مقدم در خصوص ظرفیت‌های بندر چابهار افزود: امروز در بندر چابهار انواع کشتی‌ها و اقیانوس‌پیماها هم می‌توانند پهلوگیری کنند که هم‌اکنون خطوط کشتیرانی از بنادر چین، هند و امارات متحده عربی به بندر چابهار برقرار است.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های بندر چابهار برای واردات انواع کالا به‌ویژه دام زنده افزود: زیرساخت بعدی که درصدد انجام و تکمیل آن برای تأمین گوشت قرمز کشور و عرضه آن هستیم، صنایع بسته‌بندی و سردخانه هست که با این تدبیر می‌توان گوشت گرم را جایگزین گوشت منجمد کنیم. همچنین در کنار این عمل می‌توانیم صنایع پر رونقی مثل پوست و ژلاتین را هم داشته باشیم که اشتغال بالایی را نیز ایجاد می‌کند.

 سفیر ایران در برزیل نیز بیان کرد: محور این گفت‌وگو همکاری‌های چابهار و برزیل در خصوص سرمایه‌گذاری برای ایجاد هاب منطقه‌ای از طریق واردات دام زنده است که با مذاکره‌های انجام شده مقرر شد محور همکاری واردات دام زنده از برزیل و تأمین گوشت قرمز کشور باشد.

 عبدالله نکونام قدیری گفت: بندر چابهار با زیرساخت‌های مناسب و تجهیزات راهبُردی و با امکان پهلوگیری انواع کشتی‌ها، بندری با شرایط متناسب برای واردات دام زنده به ایران است و می‌توان از این فرصت برای تأمین گوشت قرمز کشور بهره برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار