صادرات کالا از مرزهای سیستان و بلوچستان باید افزایش یابد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز، مرکز صادرات و واردات است، از همین رو باید برنامه‌ریزی کنیم کالاهای صادراتی در داخل استان تولید شود تا علاوه بر صادرات، موجب رونق تولید و اشتغال در منطقه شود.

کرمی گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی دارد که آن را نسبت به سایر استان‌های کشور متمایز کرده و القای لفظ محرومیت در ابعاد مختلف قطعاً تأثیر منفی دارد.
 
 استاندار تصریح کرد: با توجه پتانسیل نیروی جوان و ظرفیت مرزی بی‌نظیری که در استان وجود دارد باید گردش مالی را نیز در سیستان و بلوچستان افزایش داد.
 
 وی ادامه داد: دسترسی به بازارهای بزرگ دنیا از طریق مرزهای این استان از جمله بازار آسیای میانه، آفریقا، هند و چین می‌تواند سبب رونق تجارت و صادرات استان شود.
 
 کرمی با بیان اینکه باید تولید را در سیستان و بلوچستان رواج دهیم و با استفاده از ظرفیت مرز این تولیدات را به کشورهای همسایه صادر کنیم، اذعان کرد: هیچ کار نشدنی وجود ندارد؛ بنابراین همه باید در دل میدان برای پیشرفت استان گام برداریم.

 
 مشارکت سرمایه‌گذاران بومی در حوزه‌ تجاری، پیشرفت سیستان و بلوچستان را در پی دارد

 ایرج حسن‌پور، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حوزه‌های مختلف تجاری و مرز نیز باتوجه‌به نگاه ویژه دولت شاهد ایجاد بازارچه‌های خرده‌فروشی در این استان هستیم که می‌طلبد بخش‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران بومی بیشتر از قبل پای‌کار باشند و مشارکت مردمی نیز پررنگ‌تر شود.
 
 وی گفت: در آینده نزدیک در حوزه‌های مختلف معدنی، تجاری و صنعتی شاهد پیشرفت‌های خوبی خواهیم بود، همچنین شاهد رونق صادرات در بخش‌های مختلف هستیم که دراین‌بین همدلی و همراهی در حوزه‌های مختلف باعث پیشرفت کار و رمز ماندگاری است.

 
 تلاش‌ها برای احیای واحدهای تولیدی غیرفعال سیستان و بلوچستان

 
 محمدباقر آقاعلیخانی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور بیان کرد: سیستان و بلوچستان با دارابودن مرزهای خاکی و دریایی ظرفیتی مناسب برای افزایش صادرات واحدهای تولیدی دارد.
 
 وی با بیان اینکه موانع فنی و اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی استان رفع شود، افزود: واحدهای که رفع مشکلشان خارج از حیطه استان باشد در ستاد رفع موانع کشوری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور بر معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های اقتصادی استان به صاحبان شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ تولیدی کشور به‌منظور ایجاد نمایندگی در سیستان و بلوچستان تأکید کرد.

برچسب ها: استانداری ، صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار