مدیرکل استاندارد استان اردبیل امسال از صدور یک هزار و ۱۳ فقره تاییدیه ایمنی آسانسور نسب شده در ساختمان‌های این استان خبر داد.

حسنعلی حسین پور گفت: ۳۳۱ فقره از این گواهی تایید ایمنی آسانسور گواهی ادواری و ۶۸۱ فقره نیز گواهی اولیه نسب آسانسور بوده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اهمیت بالای ایمنی آسانسور از نظر ساختار و نصب گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسورهای کششی (مسافربری) نصب شده در کشور از تاریخ ۱۳۸۲ مشمول مقررات استانداردهای اجباری اعم از تاییدیه اولیه و ادواری است.

او بیان کرد: بر این اساس موضوع لزوم اخذ گواهینامه ایمنی آسانسور قبل از صدور پروانه پایان کار ساختمان به شهرداری‌ها ابلاغ شده و طی مکاتباتی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران با شرکت بیمه مرکزی، مالکان یا بهره‌برداران بدون دارا بودن گواهینامه تاییدیه ایمنی معتبر اولیه و ادواری آسانسور، امکان اخذ بیمه نامه مسئولیت را ندارند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس اطلاع رسانی انجام شده، از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ اجرای استاندارد مربوط به ایمنی آسانسورهای هیدرولیکی و از اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ پله‌های برقی نیز مشمول مقررات استاندارد اجباری شده است.

او اظهار کرد: هم استانی‌های گرامی می‌توانند با ارسال کد شناسه ملی ۱۰ رقمی مندرج در پلاک آسانسور به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از آخرین وضعیت اعتبار تاییدیه آسانسور مطلع شوند و درصورت مشاهده موارد غیراستاندارد، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن‌های ۸ – ۳۳۷۴۱۱۵۷ به اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.

به گفته مدیرکل استاندارد اردبیل استان، در صورت انقضای اعتبار تائیدیه ایمنی آسانسور، مسئولیت مستقیم هر گونه حوادث و سوانح احتمالی بر عهده شرکت‌های سرویس و نگهداری مجاز طرف قرارداد، مالکان و بهره‌برداران و مدیران ساختمان‌های مسکونی جمعی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.