فرماندار شهرستان بانه گفت: در ۳۸ روز کاری در بازارچه موقت هنگه‌ژال بانه، بیش ۱۱۲ میلیارد تومان عاید مرزنشینان این شهرستان شده است.

کمال خدری فرماندار شهرستان بانه امروز در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان بانه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، اظهار داشت: فرصت‌طلبان تلاش می‌کردند که مرزنشینان از کمترین مزایای مرزی برخوردار نشوند، اما برای برخورداری این قشر ما پیگیری‌های انجام دادیم و هر مرحله استفاده از کارت مرزنشینان سه میلیون تومان به مرزنشین پرداخت می‌شود.

وی گفت: از سال ۱۳۹۶ معابر موقت هنگه‌ژال و گله‌سور بنا به دلایلی تعطیل شد از همان ابتدا تلاش برای بازگشایی این معابر در دولت‌های گذشته آغاز شد، اما بی‌نتیجه ماند که در دولت سیزدهم با تلاش دولتمردان این امر محقق شد.

خدری با بیان اینکه بازگشایی معبر موقت هنگه‌ژال بانه تحولات زیادی به لحاظ اقتصادی ایجاد کرده است، اظهار داشت: معبر موقت هنگه‌ژال در دوازدهم شهریور ماه امسال با حضور استاندار کردستان افتتاح شد و در اول آبان ماه فعالیت تجاری در این بازارچه موقت با سازوکار جدید آغاز شد.

فرماندار شهرستان بانه گفت: در ۳۸ روز کاری در بازارچه موقت هنگه‌ژال بانه بیش ۱۱۲ میلیارد تومان عاید مرزنشینان این شهرستان شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون، تمام مرزنشینان ساکن در ۲۰ کیلومتری مرز از مزایای این مرز بهره‌مند شدند.

فرماندار بانه با تاکید بر اینکه مرزنشنیان واقعی باید از مزایای این مرز برخوردار شوند، گفت: برای برخورداری روستا‌های محروم از مزایای این بازارچه پیگیری‌های انجام شده و تلاش می‌شود این روستا‌ها نیز از این مزایا برخوردار شوند.

وی با اشاره به شرایط قانونی برای برخورداری از کارت کولبری افزود: کسانی که دارای کارت مرزنشینی و سکونت دائمی در روستا‌های مرزی دارند و سرپرست خانواده هستند باید از مزایای این بازارچه برخوردار شوند.

خدری با بیان اینکه دست‌های پنهان داخلی و خارجی تلاش می‌کنند این بازارچه را تعطیل کنند، اظهار داشت: کارمندان دولتی، بازنشستگان، اصناف، نهادها، موسسات عمومی غیردولتی، اشخاص حقوقی و بازنشستگان عمومی و لشکری حق استفاده و بهره‌برداری از مزایای این مرز را ندارند.

وی گفت: از زمانی که مرز هنگه‌ژال بازگشایی شده همه اقشار به شیوه‌های مختلف از مزایای این مرز برخوردار شده‌اند و قیمت بسیاری از اجناس در بازار کاهش چشمگیری یافته و شاهد حضور بیشتر مسافران در این شهرستان هستیم.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.