مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پویش فرزندان ایران با شعار «همدلی دانشجویان برای اهدای خون» از ۱۵ آذرماه امسال آغاز شده است، گفت : این پویش به مناسبت روز دانشجو، تا ۲۲ آذر ادامه دارد.

مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : برای حمایت از پویش فرزندان ایران با شعار همدلی دانشجویان برای اهدای خون و جذب دانشجویان برای اهدای خون با روسای دانشگاه‌های استان مکاتبات لازم انجام شده چرا که اکنون سن اهداکنندگان افزایش یافته و احتمال خون گیری از آن‌ها کاهش یافته و لذا باید برای جذب جوانان فرهنگ سازی صورت بگیرد تا در آینده با کاهش ذخایر خونی مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰ هزار کرمانشاهی برای اهدای خون مراجعه کرده اند و ۴۰ هزار نفر موفق به اهدا خون شده اند، گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش خون گیری داشتیم و به برکت حضور اهداکنندگان تا به امروز به صورت کامل پاسخگوی نیاز مراکز درمانی بوده ایم و مشکلی نداشتیم.

میرزاده با اشاره به اینکه ذخایر خونی استان امروز بیش از هشت روز است و مشکلی برای تامین فرآورده‌های خونی نداریم، افزود:، اما در فصل سرد سال ممکن است با کاهش اهداکنندگان مواجه شویم و از طرفی با علم به اینکه پلاکت فقط سه روز قابلیت نگهداری دارد لذا این نگرانی برای کمبود ذخایر خونی وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با یادآوری اینکه اهدا خون زمان و مکان مشخصی ندارد و باید به یک فرهنگ در بین مردم خصوصا جوانان تبدیل شود، افزود: امروز متاسفانه فقط پنج درصد از بانوان اهداکننده خون هستند چراکه باور‌های غلط، حساسیت آن‌ها را برای اهدا خون افزایش داده در حالیکه در وهله اول سلامت اهداکننده خون برای ما اهمیت دارد و عملیات خون گیری از بانوان هم با دقت و ظرافت خاصی انجام می‌شود.

میرزاده با بیان اینکه در هیچ کدام از شهرستان‌های استان هم مشکلی برای دریافت خون اهداکنندگان نداریم گفت: به فراخور استقبالی که مردم شهرستان‌ها از اهدای خون دارند، تیم‌های سیار سازمان انتقال خون به صورت دوره‌ای در شهرستان‌ها حاضر شده و عملیات خون گیری را انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.