رئیس دانشگاه رازی با بیان اینکه فعالیت دانشجویان در انجمن‌های علمی آن‌ها را برای قبول پست‌های مدیریتی در آینده آماده می‌کند، گفت : مهارت آموزی باید در انجمن‌های علمی و دانشجویی ظهور و بروز بیشتری پیدا کند.

محمد نبی احمدی، رئیس دانشگاه رازی در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره حرکت (درون دانشگاهی)، دانشجویان را آینده سازان این کشور خواند و گفت : باتوجه به اینکه در آینده سکان مدیریت کشور در دست دانشجویان خواهد بود، لذا از هم اکنون باید برای پذیرفتن این مسئولیت تمرین و ممارست داشته باشند و کار گروهی، مدیریت و برنامه ریزی را بیاموزند.

وی مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب را حاصل فعالیت در انجمن‌های علمی و دانشجویی دانست و افزود: انجمن‌های علمی می‌توانند نقشه راهی برای ورود دانشجویان به رسالت اجتماعی آن‌ها در آینده ترسیم کنند، چرا که عمده مدیران کشور کسانی هستند که سابقه فعالیت موثر در تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های دانشگاهی را داشته‌اند و در دانشگاه داعیه‌دار کار جمعی بوده اند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توانند نقش بسیار پررنگی در مهارت آموزی و اشتغالزایی داشته باشند. برای نمونه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تعدادی از دانشجویان توانسته‌اند با به کار گرفتن دانش فنی و همچنین مهارت و تخصص توفیقات چشمگیری بدست بیاورند.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی باید در انجمن‌های علمی و دانشجویی ظهور و بروز بیشتری پیدا کند، افزود: یقیناً فعالین این انجمن‌ها در آینده خوش خواهند درخشید.

احمدی خواستار اهتمام جدی انجمن‌های علمی و دانشجویی نسبت به راه‌اندازی نشریات تخصصی شد و گفت: انجمن‌های علمی و دانشجویی باید فعالیت‌های خود را عیان و آشکار کنند و با راه‌اندازی نشریات تخصصی به این سمت حرکت کنند.

وی خواستار فراهم نمودن شرایطی برای بازدید دبیران انجمن‌های علمی و دانشجویی دانشگاه رازی از دانشگاه‌های مطرح کشور با هدف برخورداری از تجربیات آن‌ها در حوزه انجمن‌های علمی و دانشجویی شد.

فعالیت ۶۰ انجمن علمی در دانشگاه رازی

مهدی عزتی مدیر پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی اظهار کرد: جشنواره حرکت هر ساله برای ارزیابی و رصد فعالیت‌های یک ساله انجمن‌های علمی و دانشجویی در سطوح دانشگاهی ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اواخر آذر ماه جشنواره حرکت در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: خوشبختانه طی دو سال اخیر شاهد تحولات ارزشمندی در حوزه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه بوده‌ایم.

این مسئول با اشاره به افزایش تعداد انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه رازی گفت: سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۱ انجمن علمی دانشجویی فعال داشتیم که امسال به یاری خداوند متعال و تلاش‌های صورت گرفته این تعداد به ۶۰ مورد رسید.

وی با اشاره به رشد قابل ملاحظه تعداد انجمن‌های علمی دانشجویی در برخی از دانشکده‌های دانشگاه رازی از جمله دانشکده ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه و علوم اجتماعی، یادآورشد: سال گذشته ۳۵۰ فعالیت در ابعاد مختلف توسط انجمن‌های علمی و دانشجویی صورت گرفت که امسال نیز رشد چشمگیری در این حوزه داشتیم و بیش از ۵۰۰ فعالیت صورت گرفته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.