مراغه میزبان پیکر مطهر شهید گمنام

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: همزمان با ایام فاطمیه، این شهرستان میزبان پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

داود اسدیان در جلسه هماهنگی تشییع شهید گمنام در این شهرستان گفت: براین اساس روز‌های ۲۶ و ۲۷ آذرماه توفیق میزبانی و تشییع و نیز تدفین یک شهید گمنام در این شهرستان خواهیم داشت.

وی افزود: در این راستا، با همراهی و مشارکت اقشار مختلف و دانشگاهیان، می‌توان از حضور معنوی شهدا به عنوان، ولی نعمتان جامعه اسلامی در شهر حسینی مراغه بیشترین بهره را برد.

وی اضافه کرد: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان پیام ولایتمداری شهیدان مهم‌ترین دستاورد میزبانی از این شهید گرانقدر خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با بیان اینکه این شهید گمنام در محل پشتیبانی منطقه چهار در این شهرستان تدفین خواهد شد گفت: در آینده نزدیک نیز دانشگاه مراغه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز دانشگاهی منطقه میزبان شهید گمنام و معطر به شهدا خواهد بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: از سال ۱۴۰۰، ۵۹ یادمان و ۱۹۸ پیکر در این استان ایجاد شده و از این تعداد نیز ۳۰ یادمان تکمیل شده است.

امیر سرتیپ دوم رضا عباسی افزود: در این راستا و با اهتمام دولت سیزدهم، پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام این استان تخصیص یافته است.
 
وی ادامه داد: تا پایان امسال نیز ۲ یادمان نیمه تکمیل در این استان، به اتمام خواهد رسید لیکن‌کم‌توجهی به شهدا، تبعات فرهنگی و اجتماعی در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به تشییع شهدای گمنام در آذربایجان شرقی اضافه کرد: برای میزبانی از این شهدای گرانقدر ۱۱ محل جدید شناسایی و در حال ایجاد بوده که ۲ محل در مراغه که یکی از آن‌ها در دانشگاه مراغه و دیگری نیز در محل پشتیبانی منطقه چهار در حال تکمیل شدن است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این راستا در روز ۲۶ آذر، به صورت سراسری ساعت ۱۰ صبح پیکر این شهدا در میدان شهدای تبریز تشییع و مراسمات شهرستانی پس از آن برگزار خواهد شد.

برچسب ها: شهدا ، تشییع پیکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.