کارشناس امور بیمه گفت: اصلی‌ترین عامل ضریب نفوذ بیمه، قدرت خرید مردم و درآمد ملی سرانه است و وثیقه‌گذاری بیمه‌نامه‌ها می‌تواند به افزایش ضریب نفود کمک کند.

مینا صادقی کارشناس امور بیمه‌ای در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اصلی‌ترین عامل ضریب نفوذ بیمه را قدرت خرید مردم و درآمد ملی سرانه می‌دانیم، بحث رفاه در موضوعات اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد. مطالعاتی را درباره تورم و تأثیر منفی بر بیمه انجام داده‌ایم و پژوهشکده بیمه متغیر‌های اقتصادی و تأثیر بر روی صنعت بیمه را بررسی کرده است.

این کارشناس امور بیمه‌ای مطرح کرد: سهم بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه چند ماهی است کاهش یافته، فروش آن سخت و بازخرید بیشتر از وضعیت عادی است بیمه مسئولیت یا بیمه شخص ثالث به عنوان وثیقه در زمان تصادف است، همچنین بیمه زندگی می‌تواند وثیقه‌ای در نظام حقوقی برای اخذ وام یا موارد دیگر استفاده شود. در مراحل بعدی برنامه این بوده که بیمه زندگی وثیقه‌ای برای دریافت تسهیلات بانکی باشد.

او گفت: بیمه کنونی بیمه متعارف و اسلامی بوده و در بحث تکافل به عنوان یک محصول و یک ابزار بیمه‌ای برخورد کرده و به عنوان یک تقاضا و یک محصول جذاب نگاه می‌کنیم در کل تحقق وثیقه گذاری بیمه‌نامه‌ها می‌تواند کمک به افزایش ضریب نفود کند همچنین در موارد دیگر هم می‌تواند تسهیلگری داشته باشد.

پیش از این هم معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: بزودی امکان وثیقه‌گذاری بیمه‌نامه زندگی مهیا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار