اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی فاضلاب کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : ساماندهی فاضلاب کرمانشاه ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید از منابعی از قانون بودجه تأمین شود.

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به ساماندهی قره‌سو گفت : لایروبی رودخانه قره‌سو توسط شهرداری و آب منطقه‌ای در حال انجام است، اما دفع بهداشتی فاضلاب جزو وظایف آب و فاضلاب است.

وی عنوان کرد: دو هفته پیش نشستی با وزیر نیرو برگزار شد و مهمترین آن ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه بود که مقرر شد بسته‌ای برای تأمین اعتبار آن تدوین شود که وضعیت فاضلاب شهر کرمانشاه ساماندهی شود.

داودی گفت: تنها تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه اکنون تنها ۳۲ درصد فاضلاب شهر را تصفیه می‌کند و تصفیه‌خانه شماره دو نیز با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر توسط قرارگاه خاتم در حال اجرا است و تاکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه نیز مصوب شد اعتباری برای این پروژه تخصیص یابد و در تلاش برای جذب آن هستیم افزود: در صورت تأمین اعتبار این پروژه تا پایان ۱۴۰۳ یا اوایل ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد و بخش عمده‌ای از مشکلات فاضلاب رفع می‌شود.

وی بیان کرد: ساماندهی فاضلاب کرمانشاه در واقع شامل اجرای ۴۷۱ کیلومتر شبکه، ساخت دو تصفیه‌خانه، ایجاد یک ایستگاه و تعمیر و تجهیز دو ایستگاه پمپاژ است که در مجموع ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید از روش‌های تأمین و تجهیز مالی خارج از قانون بودجه تأمین شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.