معاون توسعه و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : ۵۵ درصد شبکه خطوط انتقال آب شهر کرمانشاه فرسوده است و باید تعویض شود، زیرا شکستگی، تعمیر و اصلاح در برخی جا‌ها آنقدر زیاد شده که دیگر جوابگو نیست.

علی ترابی معاون توسعه و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه رقم اعتبارات مورد نیاز برای تعویض خطوط انتقال آب را بالا دانست و گفت : برای تعویض هر کیلومتر لوله آب در شهر‌ها به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهار کرد: بنابراین فقط برای ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب شهری کرمانشاه به ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است و این مقدار اعتبار برای شرکت آب و فاضلاب استان کلان و هنگفت است.

ترابی همچنین گفت: بسیاری از شهر‌های دیگر استان از نظر فرسودگی لوله‌های آب شهری؛ وضعیت مشابه شهر کرمانشاه دارند و باید نسبت به تعویض خطوط انتقال آب آن‌ها اقدام کرد.

معاون توسعه و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، اعتبارات بخش اصلاح و تعمیر و تعویض خطوط انتقال آب شهری را در مقابل هزینه‌های مورد نیاز آن ناچیز و قطره چکانی توصیف کرد.

ترابی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲ کیلومتر از خطوط انتقال آب در سطح استان اصلاح شده است.

این مسئول میزان هدر رفت آب شهر کرمانشاه را حدود ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: از این لحاظ نزدیک به میانگین کشوری هستیم و این آمار فقط مختص استان کرمانشاه نیست.

ترابی ۱۵ درصد هدر رفت آب در شهر کرمانشاه را مربوط به انشعابات غیرمجاز شهرک‌های حاشیه نشین دانست که بابت انشعاب پولی پرداخت نمی‌کنند و با توجه به وضعیت اقتصادی که دارند امکان برخورد قاطعانه با آن‌ها وجود ندارد.

معاون توسعه و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، همچنین ۱۵ درصد دیگر هدر رفت آب را مربوط به شکستگی و فرسودگی خطوط انتقال آب اعلام کرد و گفت: تیم‌های این شرکت به صورت شبانه روزی در حال اصلاح و تعمیر شکستگی این خطوط هستند.

وی یکی از عوامل شکستگی لوله‌ها در خیابان‌های فرعی را تردد خودرو‌های سنگین عنوان کرد .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.