رییس اداره نظارت، ارزیابی و ثبت مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی سازمان غذا و دارو گفت: تنها محل عرضه مکمل‌های ورزشی، داروخانه است.

رئیس اداره نظارت مکمل‌های تغذیه‌ای با اشاره به ممنوعیت فروش و تجویز مکمل‌های غذایی در باشگاه‌ها گفت: مربیان ورزشی می‌توانند مکمل‌ها را معرفی کنند، اما تنها محل عرضه مکمل‌های ورزشی داروخانه‌ها هستند.

سمیه طاهری‌کاشانی، درباره بخشنامه‌ی جدید فروش مکمل‌های غذایی افزود: در این بخشنامه تاکید شده است که خرید، فروش و عرضه مکمل‌های غذایی از طریق فضای مجازی دو شرط دارد؛ در ابتدا مجوز‌های آن باید از سازمان غذا و دارو دریافت شود. برخی دیگر از مجوز‌ها هم باید از مرکز توسعه تجارت الکترونیک دریافت شود.

به گفته او، نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی عرضه کننده انواع مکمل‌ها، برعهده دانشگاه ناظر و معاونت غذا و داروی آن استانی است که انبار فروش در آن قرار دارد.

رئیس اداره نظارت، ارزیابی و ثبت مکمل‌های تغذیه‌ای ضمن با اشاره به اینکه هنگام مراجعه به عطاری‌ها باید به پروانه کسب آن‌ها توجه کرد، افزود: عطاری‌ها صرفاً مجازند که عصاره، روغن‌های اصل و برخی عرقیات را به مشتریان عرضه کند؛ به همین جهت مردم باید توجه کنند که شرح‌حال نویسی، تجویز دارو، مشاوره و مواردی، چون ماساژ درمانی و طب سوزنی، غیرقانونی در این مراکز هستند. تجویز دارو، مشاوره دارویی و شرح حال‌گیری تنها توسط پزشک و داروساز صورت می‌گیرد.
طاهری‌کاشانی ضمن تأکید به ممنوعیت تجویز، تزریق و توزیع مکمل‌های ترکیبی توسط مربیان باشگاه‌ها، گفت: مربیان تحت هیچ شرایطی حق عرضه پودر‌های بدن‌سازی در باشگاه‌ها را ندارند و فقط می‌توانند محصولات را معرفی کنند، تنها محل عرضه مکمل‌های ورزشی، داروخانه‎‌ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.