رئیس انجمن قیر ایران گفت: سالانه قیر تولید کشورمان به ۱۵ کشور صادر می‌شود که ۱.۵ میلیارد دلار ارزآوری دارد.

داوود محمدی رئیس انجمن قیر ایران با بیان اینکه قیر ایران به ۱۵ کشور از جمله هند، کنیا، سنگاپور و آفریقا صادرات می‌شود گفت: در خصوص قیمت‌گذاری قیر دغدغه داریم و در صورتی که گمرک ایران ۳۰ تا ۴۰ دلار قیمت واقعی صادرکنندگان را لحاظ کند سالانه تا ۲ میلیارد دلار می‌توانیم صادرات انجام دهیم.

رئیس انجمن قیر ایران با بیان اینکه سالانه ۶ میلیون تن قیر تولید می‌شود، گفت: ۴ میلیون تن صادر می شود و ۲ میلیون تن نیز طبق مصوبه‌های مجلس به طرح های داخل کشور اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد ماشین‌آلات صنعت قیر داخلی است ادامه داد: ماشین آلات در صنعت قیر فرسوده است در صورتی که تکنولوژی‌های نوین وارد کشور شود شاهد افزایش کیفیت قیر خواهیم بود به دلیل مشکلات تحریمی که داریم ماشین‌آلات راهداری نیز فرسوده است که اگر نوسازی و واردات انجام شود در کیفیت خیلی تاثیر می گذارد.

محمدی با اشاره به اینکه ما در کشور ۳۰۰ هزار کیلومتر راه داریم، گفت: برای نگهداری از این راه ها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه لازم است. اگر در زمان خود انجام نشود، مشکلات بسیاری به وجود می‌آید. دولت سیزدهم ۲۰ هزار میلیارد تومان را برای پروژه های داخلی اختصاص داده است و این انجمن سه سال است که قیمت ثابت را برای طرح های جاده ای اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: صادرات قیر ، صنعت قیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار