در حالی طی سال‌های گذشته ایثارگران سهمیه بالغ بر ۴۲ درصدی برای جذب در آموزش و پرورش داشته‌اند که امسال این سهمیه حدود ۲۵ درصد شده است.

زهرا مظفر مشاور امور شاهد و ایثارگران وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حوزه ایثارگران اقدامات خاص و ویژه‌ای را انجام می‌دهد، اظهار کرد: آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که به دلیل آمار بالای جمعیت دانش آموزی و استخدامی ظرفیت ویژه‌ای برای جذب و استخدام در حوزه ایثارگران دارد، به طوری که حتی شاید این ظرفیت را خود بنیاد شهید هم نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش هر ساله حدود ۵۰ هزار استخدام از محل‌های مختلف اعم از دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی ماده ۲۸ دارد، توضیح داد: آموزش و پرورش این ظرفیت را دارد که بر اساس قانون حداقل ۳۰ درصد از آمار استخدامی خود را به حوزه ایثارگران اختصاص دهد و این ۳۰ درصد به طور حداقلی است و می‌توانیم بیشتر از این آمار را نیز جذب کنیم.

 مشاور امور شاهد و ایثارگران وزیر آموزش و پرورش با اشاره به امکان جذب ایثارگران بیش از سهمیه ۳۰ درصد، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ـ ۱۴۰۰ بیش از ۴۲ درصد جذب در حوزه ایثارگران داشتیم. همچنین در حوزه تبدیل وضعیت نیز بر اساس بند «د» و بند «و» تبصره ۲۰ بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وزارت آموزش و پرورش از جمله دستگاه‌های شاخص در حوزه تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران بود که تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در آموزش و پرورش را انجام داد.

به گفته مظفر، مهر امسال ایثارگران برای جذب و استخدام در وزارت آموزش و پرورش تقریبا سهمیه‌ای نزدیک به ۲۵ درصد داشتند.

وی درباره چرایی کاهش سهمیه جذب ایثارگران در مهر امسال به نسبت سال‌های گذشته، تصریح کرد: دلیل کاهش آمار جذب ایثارگران در وزارت آموزش و پرورش طی مهر امسال و به نسبت سال‌های گذشته آن است که در بسیاری از کد رشته محل‌ها متقاضی وجود نداشت. اینگونه نبود که متقاضی وجود داشته باشد، اما ما کسی را جذب نکرده باشیم. با این وجود ما در حال بررسی شرایط هستیم تا برای سال‌های آینده این مساله را بر طرف کنیم و بتوانیم جذب بیشتری از میان جامعه ایثارگران در وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
حرامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
هرکس که یه جو عقل داشته باشه سمت آموزش و پرورش نخواهد رفت.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۳۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
خدا لعنتتون کنه بااین سهمیه ها....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
کل کشور را افراد سهمیه ای اشغال کردند، جالب اینجاست که اکثرا هم با جعل سند و مدرک خود را ایثارگر و خواص کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
به این میگن فساد سیستماتیک
یعنی کاملا به صورت قانونمند افراد بدون داشتن شایستگی از امتیازات خاص برخوردار میشن
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۷:۵۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
تبعیض بَده ،حتا اگر توجیح مقدسی هم داشته باشه
دانش آموزان این مملکت کشور امانت هایی هستند که وقتی عده ای با سهمیه و نداشتن تعهد و تخصص معلم میشن چند نسل رو و به دنبالش مملکتی رو به نابودی و تباهی میکشونن.
از اول انقلاب آموزش و پرورش شدید ترین تصفیه ها رو داشت وجایی بود که نیروهای انقلابی و ارزشی به طور کامل در دست گرفتن و حالا این نسل های دهه ۶۰،۷۰ ،۸۰،و ۹۰ نتیجه ی کار همون نیروهاست ،شما خودتون قضاوت کنید ایا وضع جامعه خوبه؟
تخصص و تعهد با سهمیه و پارتی بازی و تبعیض همخوانی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۵۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
خواهشمند است ، خواهشمند است ، خواهشمند است حالا که اینقدر تبعیض قایل میشوید ، لااقل از بین افراد متعهد ، مومن و وفادار نظام استخدام کنید ، بنده جانباز و ایثارگر نیستم ولی خیلی ارتباط نزدیک دارم با این طیف ، برخی فرزندانشان چه از نظر ظاهرو پوشش و چه از نظر تفکر دست ضد انقلاب را از پشت بسته و افراد ضد نظام باید نزد اینها لنگ بی اندازند ، اینقدر دشمن نظام هستند ، و دیده ام هم رفته مصاحبه و گزینش رد صلاحیت شده ، اما با یک نامه از تهران استخدام می‌شوند.

در مقابل افرادی می شناسم که هیچ وابستگی به جانباز و ایثار گر ندارد و بسیار با سواد و مومن و از دوستداران ولایت فقیه هم هستند ولی متاسفانه بعلت این سهمیه های تبعیض آمپز و دیگر اینکه این قشر بدنبال پارتی بازی هم نبوده اند شغل مناسبی در بدنه دولت پیدا نکرده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
بقیه مردمم برن بمیرن.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۱۶:۰۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
صرفاً اینکه یکنفر در یک خانواده خدمتی به کشور انجام داده نشانه لیاقت وابستگانش نیست ، این سهمیه ها باعث میشه آدم هایی که لیاقت ندارند در رأس امور قرار بگیرند و جامعه را رو به افول ببرند ضعف های مدیریتی و ناکارامدی های بخش دولتی به خاطر حضور همین افراد سهمیه ای و رانتی و پارتی دار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
لعنت خداوند منتقم در دنیا و آخرت بر شما سهمیه دهندگان بی دین سودجو و بی مروت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
این سهمیه دادن ها و خوردن حق بقیه تا کی قراره ادامه داشته باشه؟؟؟؟؟؟ایثارگران جاشون روی چشم ما ولی امتیاز دادن بهشون نباید به ضرر کسی دیگه بشه.امکانات حقوق ....در اختیارشون بذارید نه اینکه برا رفع مسعولیت خودتون حق یکی بگیرید بدین به اونا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۴۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
طرف راننده تاکسی بود تو جهاد کشاورزی با استفاده از سهمیه شده رئیس کشاورزی نهایت بی سوادی و نبود تخصص اگر از اینا امتحان بگیرن نمره هاشون نه تنها صفر بلکه منفی بی نهایت میشه متاسفم برای خودتون و این همه سهمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
اگه آموزش و پرورش جای خوبی بود که برای آن سهمیه ایثارگران قرار نمی دادند. چرا ایثارگران نمی توانند وارد وزارت نفت ، دارایی ، شهرداری ها، بانک‌ها، مخابرات و ... شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
آبادانی ؛ پیشرفت ؛ عظمت و.... هر کشور در گرو نظام آموزش و پرورش است ولی در کشور ما متاسفانه فضاهای آموزشی نامناسب؛ معلمان ناراضی؛ امکانات آموزشی افتضاح و ... حالا مونده که افراد سهمیه ای بروند و آبادش کنند !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
شما که اینقدر میگوئید سن بازنشستگی در دنیا ۳۵ ساله؛ مرحمت کنید بفرمائید در هیج جای دنیا کسی با سهمیه جانبازی پدرش از سربازی معاف نمیشود استخدام نمیشود از پرداخت حق بیمه صندوق های در حال ورشکستگی معاف نمیشود و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
تبعیض ، تبعیض ، تبعیض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
این چکار است رکن اصلی کشور رو کردین سهمیه ای
بجای این به ایثارگران هرچقدر میخواهید پول بدهید
ولی بچه مردم دست بی سوادان قرار ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
حرامشون باشه این سهمیه های حق خوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
خخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
سهمیه باید یکبار اعمال بشه؛ نه اینکه هم واسه دانشگاه و هم واسه کار سهمیه بگیرن. دانشگاه رفتن خودش یه پله از کاریابی هست، اینا دوباره استفاده می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
این سهمیه ها حق الناس هست کو عدالت حضرت علی (ع )
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۷:۵۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
من خودم با مدرک ارشد و جانبازی ۲۵ درصد پدرم هنوز بیکارم

خواهر کوچکمان بعد از شیمایی شدن به دنیا اومده و تاثیر روی ایمنی بدنش داشته به خاطر ام اس فقط تا فوق دیپلم خونده و بیکاره

خواهر بزرگم بدون سهمیه رفت دانشگاه آزاد حتی تا نصف لیسانس هم خودمون پول واریز میکردم برای شهریه ولی همین خواهرم الان با ۳ تا بچه و شوهرش که شغلش اسنپ برای آموزش پرورش شرکت کرد و مصاحبه هم از سمت آموزش پرورش قبول شده اما از سمت بنیاد رد شده !
آخرین اخبار