سه هزار و ۱۸۸ زن سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی البرز هستند

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: سه هزار و ۱۸۸ زن سرپرست خانوار و چهار هزار نفر از اعضای تحت تکفل آنان زیر پوشش بهزیستی این استان هستند.

وجیهه محمدی فلاح با اشاره به اینکه تمام زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز مستمری دریافت می کنند افزود: بهزیستی با کمک ۴۱ مرکز مثبت زندگی به آنان خدمات رسانی می کند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: هیچ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز پشت نوبت دریافت مستمری نیست و همه زنان سرپرست خانوار هم اکنون مستمری بگیر می باشند.

محمدی فلاح گفت : دفتر امور خانواده و بانوان بهزیستی ، خدمات خود را متناسب با شرایط مراجعه کننده وبا ارزیابی های صورت گرفته از سطوح توانمندی ، در ۲ بخش مستمر شامل کمک هزینه زندگی ، پرداخت مستمری ، کمک هزینه دانش آموزی و دانشجویی ، بیمه و غیر مستمر که شامل خدماتی که متناسب با نیاز این افراد می باشد ارایه می کند.

مدیرکل بهزیستی البرز اظهار کرد : یکی از خدمات مهم بهزیستی در موضوع زنان سرپرست خانوار اینست که با توجه به متناسب بودن شرایط مراجعین تسهیلات آموزشی در قالب آموزش های مربوط به مهارت های زندگی ، توانمندسازی با ابعاد مختلف ، حرفه آموزی و آماده سازی شغلی جهت بستر سازی و همچنین پرداخت تسهیلات ، تشکیل گروه های همیار جهت ایجاداشتغال مددجویان نیازمند ، ارایه می شود .

وی افزود:همچنین زنان سرپرست خانوار می توانند از حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی بهرمند شوند و حداکثر تا پنج سال نسبت به ارایه فیش واریزی خوداشتغالی به مددکار مربوطه و ارایه لیست صورتحساب توسط کارفرما به بهزیستی شهرستانها اقدام نمایند.

محمدی فلاح با بیان اینکه این حوزه تخصصی و دانش محور موجب ایجاد فرصت های برابر ، دستیابی به منابع موجود در جامعه و ارتقای کیفیت زندگی گروه های هدف و در نتیجه توانمندسازی پایدار این اقشار را فراهم می آورد افزود: در زمان حاضر به تعداد ۵۶۰ دانش آموز ، ۴۴ نفردانشجو ، ۹۳ خانواده دارای مشکل مسکن و ۱۲۶ زن سرپرست خانوار آماده به اشتغال خدمات ارایه می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.