کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا در مناطق مختلف این استان از روز دوشنبه هفته جاری به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

حسین سلطانی با بیان اینکه دمای هوای زنجان به طور محسوسی کاهش می‌یابد گفت:‌ با خروج سامانه بارشی از منطقه، امروز شرایط جوی استان پایدار شده است و آسمان صاف تا قسمتی ابری و در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه آسمان صاف و از بعداز ظهر با وزش باد همراه خواهد شد، اظهار داشت: روز دوشنبه موجی از منطقه عبور می کند که سبب افزایش ابر و احتمال بارش برف در برخی نقاط خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه امروز و فردا تغییرات دمایی قابل ملاحظه ای در استان نداریم، یادآور شد:‌ طی شبانه روز گذشته شهر سجاس با دمای هوای پنج درجه سانتیگراد سردترین و گیلوان با دمای هوای ۱۳ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین منطقه استان گزارش شد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی سه و ۹ درجه، ابهر و خرمدره ۲ و ۹ درجه، آببر هفت و ۱۶ درجه، سلطانیه منفی چهار و هشت درجه، قیدار منفی ۲ و ۶ درجه و ماهنشان منفی یک و ۱۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی گفت:‌ دمای هوای شهر زنجان هم اکنون ۲ درجه سانتیگراد زیرصفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سردتر شده است.

برچسب ها: وضعیت هوا ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.