سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان ایلام خبر داد

اجرای طرح کشت قراردادی در سطح ۲۰۴ هزار هکتار از اراضی زراعی ایلام

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: ۲۰۴ هزار هکتار از اراضی زراعی این استان به زیر طرح کشت قراردادی چهار محصول کشاورزی رفته است.

حشمت عزیزان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: برای سال زراعی جاری (۱۴۰۲ - ۱۴۰۳) ۲۰۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت گندم دیم و آبی، کلزا، جو و گلرنگ رفته است.

وی افزود: کشاورزانی که تمایل به مشارکت در برنامه کشت قراردادی دارند، نرم افزار کشت قراردادی را از روی سامانه شرکت غله و خدمات بازرگانی دانلود و بر روی گوشی‌های همراه خود نصب و سپس ثبت نام کنند.

عزیزان مطرح کرد: دولت در زمان برداشت، به ازای تناژ محصول در هر هکتار ۱۵۰ هزار تومان کرایه حمل و نقل از مزرعه تا سیلوی‌های خرید و ذخیره گندم به کشاورزانی که در کشت قراردادی مشارکت کنند، پرداخت می‌کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: همچنین از دیگر مشوق‌های این طرح اینکه کشاورزان از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصولات کشت شده در طرح قراردادی برخوردار می‌شوند.

وی یادآور شد: در این طرح در زمان توزیع نهاده‌های کشاورزی شامل کود، بذر و سم، نیر اولویت دریافت نهاده با کشاورزانی است که در این طرح مشارکت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.