سرپرست سازمان جهاد کشاورزی ایلام خبر داد

تولید سالانه یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در ایلام

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: سالانه یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در ایلام تولید می‌شود.

حشمت عزیزیان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: خاک یکی از عناصر اصلی در تولید محصولات کشاورزی است.

وی بیان کرد: در استان ایلام حدود ۳۳۶ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی وجود دارد که از این سطح حدود ۱۲۰ هزار هکتار اراضی آبی است.

وی افزود: فرسایش خاک یکی از تهدیدات است که این سرمایه گران بها در استان را تهدید می‌کند، فرسایش خاک در استان نزدیک به ۲ برابر فرسایش خاکی در کشور است.

وی ادامه داد: خسارت‌های زیست محیطی، پدیده گرد و غبار، سیل و کاهش بازدهی خاک از اثرات فرسایش خاک است، در همین راستا برنامه‌هایی برای حفاظت از خاک در استان طراحی شده است.

عزیزیان اضافه کرد: از جمله یک بخش از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان برنامه‌های آموزش و ترویج و آگاهی سازی کشاورزان و بهره برداران از منابع خاک و آب است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: همچنین اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری از دیگر برنامه‌ها است، کشاورزان و مردم می‌توانند در بحث فرسایش خاک نقش مهمی ایفا کنند.

وی بیان داشت: سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان ایلام تولید می‌شود که ارتباط مستقیمی با کیفیت خاک دارد.

وی اظهار کرد: حدود ۸۵ هزار نفر از جمعیت استان در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند که همین عامل ضرورت حفاظت از منابع آب و خاک در استان را دو چندان می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.