رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان گفت: اگر می‌خواهیم انسان کاملی باشیم ولایت پذیری حضرت فاطمه زهرا (س) را باید الگو قرار دهیم و این مهم باید در همه حال مورد توجه همگان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علی قره‌داغی رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی عالمیان هستند و در خصوص چرایی الگو بودن ایشان، دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد.

وی با بیان اینکه این بانوی ۲ عالم، یک همسر، مادر و مدافعی بی بدیل بود، اضافه کرد: وقتی در بحث عبودیت حضرت زهرا (س) دقت می‌کنیم متوجه می‌شویم که او عابدترین فرد زمان خود بود.

این مسئول با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به حضرت زهرا (س) نگاه ویژه‌ای داشت تا جایی که به او لقب ام ابی‌ها داد، افزود: چنین لقبی در تاریخ هرگز وجود نداشت، به این دلیل که هر وقت پیامبر با رنج و نارحتی مواجه می‌شد حضرت صدیقه طاهره در کنار او بود و آرامش می‌داد.

وی با بیان اینکه این بانوی اسلام در تمام ابعاد شاخص بودند، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) همسر مهربانی برای امام علی (ع) و مادری نمونه برای فرزندان بودند.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه زنجان ادامه داد: علاوه بر امام حسین (ع)، حضرت زینب کبری (س) پرچمدار و تربیت یافته مکتب حضرت زهرا بود و نقش بی بدیلی را در واقعه کربلا ایفا کرد که برای همیشه تاریخ ماندگار شد.

وی با بیان اینکه اگر حضرت فاطمه زهرا نبود چیزی به نام شیعه وجود نداشت، خاطر نشان کرد: ایشان ولایت پذیر بودند و در این مسیر تا آخرین لحظه حیات خود با امام علی (ع) همراهی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.