۲ شهید دفاع مقدس در خراسان رضوی به خاک سپرده شدند

۲ شهید گمنام دفاع مقدس که روز گذشته بر روی دستان شهروندان مشهدی تا حرم رضوی تشییع شدند، امروز دوشنبه در پارک علم و فناوری خراسان رضوی و شهرستان چناران در خاک آرام گرفتند.

تشییع کنندگان با در دست داشتن پرچم های فاطمیه با شعار "لبیک یا زهرا" این شهیدان گمنام را تا خانه ابدی خود بدرقه کردند.

یک شهید گمنام که در زمان شهادت ۲۱ سال داشت در پارک علم و فناوری خراسان رضوی با حضور جمعی از نخبگان و اعضای شرکت های فناور از ورودی پارک تا محل یادمان شهدا در مقابل مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) تشییع و سپس به خاک سپرده شد.

این شهید در عملیات والفجر۳، منطقه مهران و در مردادماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

همچنین معاون فرماندار صالح آباد نیز به ایرنا گفت: آبین تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام صبح امروز در شهر مرزی جنت آباد با حضور پرشور برادران و خواهران سنی و شیعه برگزار شد.

مرتضی یوسفی افزود: پیش از این المان شهید گمنام در مکان مهدیه این شهر ساخته شده بود و پیکر پاک این شهید در مکان یاد شده خاکسپاری شد.

بر اساس برنامه زمان بندی صورت گرفته، نخستین پیکر مطهر شهید گمنام دیروز یکشنبه ۲۶ آذر در نیشابور تشییع و در دانشکده کشاورزی این شهر تدفین شد.

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دیگر، ۲۸ آذر در شهرهای "بینالود" و "جنگل" از توابع شهرستان "رشتخوار" به خاک سپرده می‌شوند.

همچنین پیکر مطهر چهار شهید گمنام دیگر طی روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر در زائر شهر رضوی، شهر "سده" از توابع شهرستان خواف، شهر "روشناوند" از توابع شهرستان گناباد و شهر "فرهادگرد" از توابع شهرستان فریمان تدفین خواهند شد.

پیکر ۲ شهید گمنام دیگر نیز یکم دی در شهر "شامکان" از توابع شهرستان "ششتمد" و دهم دی مصادف با روز مشهد در جوار میدان ۱۰ دی در مجتمع سردار صلح به خاک سپرده می‌شوند.

بر اساس اعلام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، تاکنون پیکر مطهر ۳۴۳ شهید گمنام در ۱۲۹ نقطه این استان خاکسپاری شده است که از این تعداد ۷۹ نقطه مکان عمومی و ۲۶ نقطه اماکن نظامی، اداری و مراکز دانشگاهی است و بیشتر این اماکن که یادمان‌های آن‌ها به بهره‌برداری رسیده به قطب فرهنگی تبدیل شده است.

مردم ولایتمدار خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۳۵۷ شهید، ۵۱ هزار و ۴۰۰ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و اعتلای انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.

برچسب ها: تشییع پیکر ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.