۲۵۸ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر و داستان یلدا در چهارمحال و بختیاری ارسال شده است.

اسفندیار امیریان دبیر چهارمین جشنواره استانی شعر و داستان بومی و محلی یلدا با اشاره به دریافت ۲۵۸ اثر در دبیرخانه این جشنواره گفت: آیین پایانی و معرفی آثار برتر این رویداد ادبی ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ در شهرستان فارسان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۴۹ اثر از ۷۶ شاعر استانی در بخش شعر جشنواره استانی شعر و داستان بومی یلدا دریافت شده است و ۸۳ نویسنده نیز آثار خود را در مجموع ۱۰۹ داستان کوتاه به این جشنواره ارسال کردند.


بیشتر بخوانید


امیریان با بیان اینکه مرحله داوری آثار دریافتی در حال انجام است، اضافه کرد: ۱۸ برگزیده این رویداد ادبی در رده‌های سنی بزرگ‌سالان و همچنین کودکان و نوجوان هم‌زمان با آخرین روز از فصل پاییز ۱۴۰۲ در آیینی که در سالن اجتماعات دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ادبیات بومی و محلی بخشی ارزشمند از هویت تاریخی مناطق به شمار می‌رود، گفت: به‌منظور بازخوانی روش‌های استفاده از داستان‌ها و اشعار محلی و بومی برای نگارش و تولید آثار خلاق، آشنایی با چگونگی برجسته‌سازی مؤلفه‌های بومی و محلی در اشعار و داستان‌ها و همچنین ایجاد انگیزه و انتقال تجربه میان هنرمندان، برگزار دو کارگاه آموزشی در حاشیه رویداد یلدا پیش‌بینی‌شده است.

امیریان اظهار کرد: این کارگاه‌ها به صورت مجزا در بخش‌های شعر و داستان برگزار می‌شود تا نویسندگان و شعرای حاضر در این کارگاه‌ها در فرصت فراهم‌شده برای غنی شدن آثار از نظر محتوایی و دانشی و افزایش کیفیت تولید اثر با یکدیگر تبادل‌نظر کنند.

برچسب ها: جشنواره شعر ، یلدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار