مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: ۱۴ هزار و ۴۰ اثر به دبیرخانه نمایشگاه هنر‌های تجسمی ایثار رسید.

 قاسم محمدزاده گفت : ۲ هزار و ۲۳۰ اثر در بخش حرفه‌ای و ۱۱ هزار و ۸۱۰ اثر نیز در بخش دانش آموزی است.
او گفت : آثار استان‌های خراسان شمالی و رضوی، سیستان و بلوچستان، مازندران و گلستان به دبیرخانه جشنواره هنر‌های تجسمی شمال و شرق کشور رسیده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: هنرمندان در رشته‌های خوش نویسی، عکاسی، مجسمه سازی، گرافیک، کاریکاتور، طراحی و نقاشی آثار خود را به جشنواره ارسال کرده اند که برگزیده‌ها در قالب نمایشگاه به دید عموم به نمایش گذاشته می‌شود.
محمدزاده  گفت :  آثار در ۲ بخش حرفه‌ای و دانش آموزی ارایه می‌شود افزود: ۴۲ اثر در بخش مجسمه سازی، ۱۸۲ اثر گرافیک، ۱۹۸ اثر خوش نوسی، ۸۲۳ اثر طراحی و نقاشی و ۹۸۰ اثر عکاسی در بخش حرفه‌ای و همچنین ۴۷۰ اثر خوش نویسی، ۲ هزار و ۳۵۰ اثر عکاسی و هشت هزار و ۹۹۰ اثر طراحی و نقاشی در بخش دانش آموزی به جشنواره رسیده است.
به گفته محمد زاده ؛جشنواره هنر‌های تجسمی ایثار با هدف بهره گیری از ابزار ماندگار هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری از سال گذشته برای نخستین بار کار خود را در کشور آغاز کرد که در دومین سال برگزاری این جشنواره استان به عنوان میزبان این رویداد انتخاب شد.
در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های رشته‌های مختلف هنر‌های تجسمی برگزار می‌شود.
موضوعات آثار این نمایشگاه مکتب شهدا و ایثارگران، زندگی مادران و همسران معظم شهدا و ایثارگران، عفاف، حجاب و سبک زندگی به مکتب ام‌الشهدا، شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین، شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مدافع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.