کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق املاک و مستغلات بازار سرمایه ابزاری است که می‌تواند به خروج بانک‌ها از بنگاهداری کمک کند.

محمد خبری‌زاده کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به پذیره نویسی سومین صندوق املاک و مستغلات بازار سرمایه گفت: صندوق‌های املاک و مستغلات برای این ایجاد شدند تا افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، املاک و مستغلات هستند، اما دارایی زیادی ندارند که هم بتوانند مستقیم وارد این بازار شوند و هم بتوانند در این حوزه با سرمایه‌های خرد سرمایه‌گذاری کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: وجود صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات چند مزیت را در چند بخش‌های مختلف به همراه دارد در ابتدا سرمایه‌گذار می‌تواند با سرمایه خرد در حوزه مسکن سرمایه گذاری کند و در سوی دیگر با این صندوق‌ها برای تکمیل پروژه‌های املاک و مستغلات تامین مالی مناسب انجام داد و صاحبان پروژه می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند.

خبری‌زاد در ادامه می‌گوید: شاهد پذیره نویسی سومین صندوق املاک و مستغلات آن هم به واسطه شبکه بانکی هستیم این مسیر برای بانک‌ها که دارایی بسیار زیاد دارند و اغلب این دارایی‌ها منجمد شده و به سمت بنگاهداری رفته میتواند راهی مناسبی باشد تا آن‌ها بتوانند از این طریق از بنگاهداری خارج شوند.

او افزود: بانک‌ها در بنگاهداری وارد شدند که زمینه اصلی فعالیت آن‌ها نیست که با مجوز ایجاد این صندوق‌ها می‌توانند به روش مناسب از آن فاصله گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
ابزاری برای غالب کردن املاک به قیمت آینده
آخرین اخبار