افتتاح خط تولید دستگاه سی تی اسکن در مشهد

با حضور معاون رئیس جمهور بومی‌سازی دستگاه سی‌تی اسکن پزشکی به همت شرکت دانش‌بنیان در خراسان رضوی رونمایی شد.

خط تولید دستگاه سی تی اسکن در پارک علم و فناوری خراسان رضوی امروز با حضور دهقانی معاون علمی و فتن آوری رئیس جمهوری در مشهد بهره برداری شد.

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید دستگاه سی‌تی‌اسکن پزشکی گام مهمی در خودکفایی و بومی‌سازی این محصول راهبردی برداشته است.

خسرو حیدری مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: شرکت دانش بنیان احیاء درمان پیشرفته با تولید دستگاه سی تی اسکن پزشکی ۱۶ اسلایسی در جمع باشگاه تولیدکنندگان قطعات سی تی اسکن دنیا قرار گرفت.

او افزود: ظرفیت تولید این مجموعه فناور۲۵۰ دستگاه سی تی اسکن در سال است که با حمایت وزارت بهداشت از این مجموعه، هر دستگاه ۳۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی به همراه دارد

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: در خط تولید دستگاه سی تی اسکن صد نفر به صورت مستقیم مشغول بکار هستند و برای خط تولید آن این شرکت ۵ میلیون یورو حساب ارزی و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی هزینه کرده است

حیدری بیان کرد: برای ساخت این دستگاه که توان تحمل وزن ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلو را دارد تحقیقات گسترده در زمینه‌هایی، چون ژنراتور ولتاژ بالا، نرم افزار بازسازی، مکانیک تخت، پردازش تصویر، طراحی الگوریتم‌های باز سازی مقاطع تصویری با به روزترین فناوری‌ها و طراحی الگوریتم‌های پیشرفته برای بازسازی مقاطع خارج از میدان دید، انجام شده است.

او تصریح کرد: بدنبال تولید دستگاه‌های سی تی اسکن پزشکی با اسلایس بالا و سیار هستیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تاکید کرد: سی تی اسکن ۱۶ اسلایس پزشکی کاربردی عمومی در مراکز تصویر برداری پزشکی دارد و ۸۵ درصد از نیاز مراکز درمانی را پوشش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار