رشد ۶۰ درصدی تولید نفت کشور طی دو سال اخیر

معاون وزیر نفت گفت: در دو سال اخیر رشد ۶۰ درصدی در تولید نفت کشور رخ داده که این دستاورد حاصل برنامه‌ریزی در بخش نفت دولت سیزدهم بوده است.

محسن خجسته‌مهر معاون وزیر نفت گفت:بر اساس آمار بانک مرکزی، نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور بیشترین سهم را دارد، همچنین در دو سال اخیر رشد ۶۰ درصدی در تولید نفت کشور رخ داده که این دستاورد حاصل برنامه‌ریزی در دولت سیزدهم در بخش نفت بوده است.

او استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های دیجیتال در صنعت نفت را یکی از حوزه‌های مهم فناورانه در این صنعت دانست و گفت: ما به‌دنبال افزایش تولید نفت از مخازن خود با هوش مصنوعی هستیم. امروز این علم در صنعت نفت کشور جزو علوم ناشناخته است و از این رو باید روی آن کار بیشتری کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: قصد داریم ۱۵ میدان نفتی و گازی کشور را با هوش مصنوعی اداره کنیم. نخستین میدان در این زمینه که تفاهم‌نامه آن با دانشگاه صنعتی شریف امضا شده، میدان گازی پارس جنوبی است و می‌خواهیم قطب گازی ایران را در قالب هوش مصنوعی مدیریت کنیم.

او گفت: دو سال اخیر ۵۴ قرارداد به ارزش ۸۰ میلیون دلار در صنعت نفت امضا شده است همچنین سهم شرکت ملی نفت ایران با ۲۹ قرارداد ۲۹ میلیون دلار است که تا پایان سال ۴۰ میلیون دلار دیگر فقط به سهم این شرکت اضافه خواهد شد.

خجسته مهر گفت: ما در سال‌های آینده به ۲۵۰ دستگاه دکل حفاری، حفاری ۲ هزار و ۴۰۰ چاه جدید، تعمیر ۲ هزار و ۴۰۰ چاه نفتی و گازی، نصب هزار و ۷۰۰ پمپ درون‌چاهی و تأسیس تأسیسات نمک‌زدایی به حجم یک میلیون بشکه نیاز داریم. اگر به‌دنبال رشد ۸ درصدی اقتصاد در کشور هستیم این رشد از مسیر صنعت نفت  می‌گذرد

برچسب ها: تولید نفت ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار