حمید جوانی، شهردار منطقه ٣ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار كرد: جهت دستیابی به شهری با ترافیک روان، بایدفرهنگ ترافیکی را در مکان های آموزشی و عمومی همچون مدارس و مساجد در میان شهروندان نهادینه نمود. بطور حتم باافزایش سرانه و استفاده صحیح از ناوگان حمل و نقل عمومی، بسیاری از مشکلات ترافیکی در معابر و بزرگراه ها قابل حل است.
جوانی افزود: در حال حاضر یکی از ماموریت های مهم مدیریت شهری تهران، تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از مترو ،اتوبوس و تاکسی جهت کاهش ترافیک و خدمت رسانی بهینه به شهروندان محترم می باشد.
شهردار منطقه٣ در ادامه گفت: با توجه به عبور خط ۱۰ متروی از منطقه ۳ ، انشالله در آینده ای نه چندان دور سرانه خطوط مترودر شمال و شمال شرق تهران نیز افزایش خواهد یافت.
وى گفت: با اختصاص ۴۰ درصد بودجه شهرداری تهران به موضوع حمل و نقل و ترافیک، اقدامی تحسین بر انگیز برای یکی ازبزرگترین معضلات شهر تهران لحاظ شده است.
جوانى تاكيد كرد: با نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی، اتوبوس و تاکسی برقی در بیش از ۵ هزار نقطه، تجهیز بیش از ۱۵۰۰ نقطه از شهر تهران به دستگاه های شارژ برقی برای ناوگان تاکسی های برقی و ۳۵۰ دستگاه اتوبوس بصورتشناور جهت جابه جایی مسافران در خطوط پر تردد ، مشکلات ترافیک کاهش یابد.
شهردار منطقه ٣ اطهار كرد: برطبق آخرین آمار از گزارش وضعیت حمل و نقل و ترافیک، متاسفانه ۶۶ درصد از شهروندان باخودروهای شخصی در شهر تردد می کنند که این امر ترافیک سنگینی را به معابر و بزرگراه ها تحمیل می کند.
جوانى همچنين در پايان از افزایش سهم حمل و نقل عمومی از ۳۴ درصد به ۵۵ درصد تا پایان ۱۴۰۳ خبر داد.
وقتی بخوای بین دو تا خط تعویض کنی اندازه 15 دقیقه باید راه بری تا برسی به یک خط دیگه چه سودی داره؟ کیفیت از کمیت خیلی مهمتره
متشکرم.