در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزايش سرانه مترو در شمال و شمال شرق پايتخت به زودى

شهردار منطقه ٣ گفت: با توجه به عبور خط ۱۰ متروی از منطقه ۳، در آینده‌ای نه چندان دور سرانه خطوط مترو در شمال و شمال شرق تهران افزایش خواهد یافت.

حمید جوانی، شهردار منطقه ٣ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار كرد: جهت دستیابی به شهری با ترافیک روان، بایدفرهنگ ترافیکی را در مکان های آموزشی و عمومی همچون مدارس و مساجد در میان شهروندان نهادینه نمود. بطور حتم باافزایش سرانه و استفاده صحیح از ناوگان حمل و نقل  عمومی، بسیاری از مشکلات ترافیکی در معابر و بزرگراه ها قابل حل است.

جوانی افزود: در حال حاضر یکی از ماموریت های مهم مدیریت شهری تهران، تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از مترو ،اتوبوس و تاکسی  جهت کاهش ترافیک و خدمت رسانی بهینه  به شهروندان محترم می باشد.

شهردار منطقه٣ در ادامه گفت: با توجه به عبور خط ۱۰ متروی از منطقه ۳ ، انشالله در آینده ای نه چندان دور سرانه خطوط  مترودر شمال و شمال شرق تهران نیز افزایش خواهد یافت.

وى گفت: با اختصاص ۴۰ درصد بودجه شهرداری تهران به موضوع حمل و نقل و ترافیک، اقدامی تحسین بر انگیز برای  یکی ازبزرگترین معضلات شهر تهران لحاظ شده است.

جوانى تاكيد كرد: با نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی، اتوبوس و تاکسی برقی در بیش از ۵ هزار  نقطه، تجهیز بیش از  ۱۵۰۰ نقطه از شهر تهران به دستگاه های شارژ برقی برای ناوگان تاکسی های برقی و ۳۵۰ دستگاه اتوبوس بصورتشناور جهت جابه جایی مسافران در خطوط پر تردد ، مشکلات ترافیک کاهش یابد.

شهردار منطقه ٣ اطهار كرد: برطبق آخرین آمار از گزارش وضعیت حمل و نقل و ترافیک، متاسفانه ۶۶ درصد از شهروندان باخودروهای شخصی در شهر تردد می کنند که این امر ترافیک سنگینی را به معابر و بزرگراه ها تحمیل می کند.

جوانى  همچنين در پايان از افزایش سهم حمل و نقل عمومی از ۳۴ درصد به ۵۵ درصد تا پایان ۱۴۰۳ خبر داد.

برچسب ها: مترو ، شهردارى تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۲ دی ۱۴۰۲
تعداد واگن ها حد اقل باید ۲برابر بشه تا این حجم عظیم جمعیت به راحتی جاذبه جا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۲ دی ۱۴۰۲
سلام به نظرم مترو اگه تا ساعت نیمه شب یعنی ۱۲فعال باشه خیلی خوبه مخصوصا ترمینال ها و فرودگاه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
لطفا برای ونک و جردن هم ایستگاه مترو احداث کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
وقتی واگن نیست و در خط پر ترافیک مثل خط 1 باید گاهی 15 دقیقه منتظر باشی و با گذتش 5 تا قطار نمیتونی سوار بشی چه فایده داره. این فقط تونل کندن زیر زمینه!
وقتی بخوای بین دو تا خط تعویض کنی اندازه 15 دقیقه باید راه بری تا برسی به یک خط دیگه چه سودی داره؟ کیفیت از کمیت خیلی مهمتره
Ukraine
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
سیستم تعویض خط تو بعضی ایستگاهها خیلی مهمتر از افزایش تعداد واگنهاست
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۹:۳۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
مهمتر آن است که فاصله حرکت قطار مترو مثلا در خط 6 هر 15 دقیقه است آنهم مسیر جنوبی که پر جمعیت است و برای استفاده از پله برقی میدان هفت تیر بعلت ازدحام مسافرین این مسیر باید حداقل 5 دقیقه صبر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالوهّاب علوی
۰۹:۳۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
از مسئولین محترم خواهشمندم در خصوص احداث خط متروی تهران-شمال نیز طرح‌های مربوطه را مورد بررسی و اقدام قرار دهند.
متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۸:۳۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
منظورت ایران به روسیه است !! چی میزنی !!
آخرین اخبار