مدیرکل دفتر ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۲۸ هزار کیلومتر راه روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور باید احداث شود.

علی خانقایی  در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان  گفت: عمده راه‌های روستایی احداث نشده در کشور در مناطق کوهستانی و سخت گذر قرار دارند که به تبع هزینه ساخت را افزایش می دهد.

وی با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی سیستان و بلوچستان،افزود: این استان همچون استان‌های کم برخوردار نیازمند ساخت بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

مدیرکل دفتر ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از سال ۹۸ تاکنون اعتبارات مناسبی برای بهبود وضعیت راههای روستایی اختصاص یافته که سهم سیستان و بلوچستان نیز قابل توجه بوده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با تعریف شاخص ها و اولویت بندی مناطق، اعتبارات بر این مبنا توزیع می‌شود که سیستان و بلوچستان به عنوان استان کم برخوردار در اولویت قرار دارد.

خانقایی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم دولت توسعه راه‌ها در مناطق روستایی است، گفت: این استان درصدد است با ساخت راه‌های روستایی مناسب برگ زرینی را برای توسعه امکانات زیربنایی در دورافتاده ترین به ارمغان آورد که در این مسیر مصوبات قانون بودجه سال آینده تاثیرگذار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار