اعتراف سرباز آمریکایی برای نقش داشتن در ترور رئیس‌جمهور هائیتی

یک سرباز بازنشسته آمریکایی که ملیتی کلمبیایی دارد در دادگاه میامی اعتراف کرد در ترور رئیس‌جمهور هائیتی نقش ثانویه داشته است.

یک سرباز سابق آمریکایی که ملیتی کلمبیایی داشت روز جمعه در دادگاه فدرال آمریکا به جرم توطئه برای ترور «ژوونل موئیز» رئیس‌جمهور هائیتی در سال ۲۰۲۱ در پورتو پرنس اعتراف کرد.

براساس گزارش آ اف ب، ماریو آنتونیو پالاسیوس، ۴۵ ساله، پس از انعقاد قرارداد همکاری با دادستان طی دادگاهی در میامی به نقش خود برای ترور رئیس‌جمهور هائیتی اعتراف کرد، اگرچه او قبلا هر گونه نقشی را رد کرده بود.

موئیز در ۷ ژوئیه ۲۰۲۱ در ۵۳ سالگی پس از آنکه بیش از ۲۰ مرد مسلح که بیشتر آن‌ها به ادعای سازمان‌های آمریکایی مزدوران کلمبیایی بودند به خانه او هجوم بردند و به او شلیک کردند، کشته شد.

دادستانی آمریکا در میامی گفت که پالاسیوس که متهم به ورود به خانه رئیس جمهور و سرقت پول و جواهرات از او است، نقش ثانویه در این توطئه داشته و اختیار تصمیم گیری در این گروه را نداشته است. قرار است حکم او در اول مارس برگزار شود.

وزارت دادگستری آمریکا با توجه به اینکه بخشی از ترور در فلوریدای این کشور برنامه ریزی شده بود، پرونده بررسی جرم ۱۱ نفر را در دستور کار دارد. سه نفر در این پرونده به حبس ابد محکوم شدند که شامل جوزف جوئل ژئون، سناتور سابق هائیتی، رودولف جاار تاجر دوتابعیتی هائیتی-شیلیایی، و یک سرباز بازنشسته کلمبیایی است.

 «مارتینه موئیز» همسر رئیس جمهور هائیتی، بارها از شورای امنیت خواست تا برای پیدا کردن قاتلان همسرش کمک کند. سخنگوی ارشد پنتاگون نیز در همان زمان تایید کرده بود که هفت نفر از نیرو‌های سابق کلمبیایی که در ارتباط با ترور رئیس جمهور هائیتی در ۷ ژوئیه دستگیر شدند، از سوی آمریکا آموزش نظامی دیده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار