یک میلیون و ۹۸۹ هزار و ۷۵۹ کارت هوشمند ملی در سیستان و بلوچستان صادر شد

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان از صدور یک میلیون و ۹۸۹ هزار و ۷۵۹ کارت هوشمند ملی در این استان خبر داد.

علی رحمتی  اظهار کرد: اکنون ۹۸ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان دارای کارت هوشمند ملی هستند.

وی ادامه داد: اکنون ۲ درصد از مردم سیستان و بلوچستان برای کارت هوشمند ملی اقدام نکردند و بیش از ۳۳ هزار کارت ملی هوشمند در ادارات ثبت احوال استان آماده تحویل به متقاضیان است.

مدیرکل اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ثبت احوال در ۶۶ نقطه از استان در ادارات، نمایندگی بیمارستان و آرامستان و دفاتر پیشخوان ارائه خدمت می‌کند.

وی از سامانه سهیم، پایگاه اطلاعات خانواده و خانوار، سامانه هدا، ارائه خدمات ثبت واقعه ولادت و وفات در بیمارستان‌ها و آرامستان ها به عنوان بخشی از خدمات ثبت احوال برای مردم در استان یاد کرد.

رحمتی در مورد سامانه سهیم عنوان کرد: سازمان ثبت احوال کشور، اقدام به راه اندازی سامانه ای با عنوان سامانه سهیم ثبت احوال کرده که شهروندان برای دسترسی اینترنتی به اطلاعات سببی و نسبی خانواده خود و همچنین امکاناتی مانند تغییر نشانی و درخواست کارت ملی هوشمند می‌توانند به آن مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه سهیم شامل پروژه سببی و نسبی است که اسناد خانواده ها به آن متصل می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند شجره نامه خود را از طریق این سامانه مشاهده کنند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ثبت احوال نقش مهمی در هویت دادن به ایرانیان دارد از این رو کارمندان ما در ادارات ثبت احوال به عنوان پاسداران هویت ملی مردم، نقش بسزایی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار