علی رحمتی اظهار کرد: با برقراری سامانه الکترونیکی در دفاتر پیشخوان، امکان ارسال درخواست صدور شناسنامه به ادارات ثبت احوال به صورت کاملا مکانیزه امکانپذیر شد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل و تسریع در امر خدمات رسانی به مراجعان و همچنین در راستای برون سپاری خدمات سازمان با اقدامات صورت گرفته تاکنون برای ۱۲ دفتر در شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر خاش و کنارک مجوز همکاری صادر شده است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد:با ایجاد زیرساخت الکترونیکی از این پس این دفاتر تمامی درخواستهای صدور شناسنامه خود را به صورت الکترونیکی برای ادارات ثبت احوال ارسال میکنند.
وی با اشاره به اینکه این کار باعث تسریع در روند صدور شناسنامه و پاسخگویی به مراجعان خواهد شد عنوان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با اخذ مجوزهای لازم جهت واگذاری خدمات ثبت احوال در شهرستانهای بزرگ سیستان و بلوچستان، خدمات رسانی به مراجعان به نحو مطلوبتر صورت گیرد.