برخورداری ۷۸ درصد جمعیت شهر ارومیه از شبکه جمع‌آوری فاضلاب

مدیرعامل آبفای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۷۸ درصد جمعیت شهر ارومیه از شبکه جمع آوری فاضلاب استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ارومیه یکی از شهر‌های پیشرو کشور در حوزه بهره مندی از شبکه جمع آوری فاضلاب است، گفت: در حال حاضر ۷۸ درصد جمعیت این شهر از این خدمت استفاده می‌کند.

محمد اشرفی افزود: ۲۲ درصد باقی مانده نیز به علت افزایش ساخت و ساز‌ها در مناطق مختلف شهر به ویژه شهرک‌های اقماری هنوز از شبکه جمع آوری فاضلاب بهره‌مند نیست که با همه توان برای ارائه این خدمت در مناطق باقی مانده تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب در ارومیه از سال ۱۳۷۴ (حدود ۲۸ سال پیش) اضافه کرد: در این مدت یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه در این شهر احداث شده است.

وی اظهار کرد: در راستای بهره مندی همه شهروندان از این خدمت، نیازمند توسعه ۳۰۰ کیلومتری شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر ارومیه هستیم که مقدمات آن در نقاط مختلف فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر خطوط انتقال فاضلاب به عنوان شاهراه اصلی هدایت فاضلاب به تصفیه خانه ارومیه، پاسخگوی نیاز‌های بهره برداری نبوده به ویژه در مواقع بارندگی، موجب سرریز در قسمت‌هایی از کمربندی خاتم الانبیا می‌شود که اتصال غیرمجاز لوله‌های آب باران ساختمان‌ها به شبکه فاضلاب شهری این امر را تشدید می‌کند.

اشرفی گفت: برای رفع این مشکل و همچنین توسعه شبکه، اقداماتی در کمربندی خاتم الانبیا (ص) ارومیه اجرایی شده که در صدد هستیم با تداوم آن، زمینه رفع مشکلات جمع آوری فاضلاب در شهر ارومیه را فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۳ دی ۱۴۰۲
فاضلاب + آبشیرینکن = نجات از نابودی