اختصاص ۱۹ هزار میلیاردی به بخش آب و فاضلاب آذربایجان غربی

مدیرعامل آبفای آذربایجان غربی گفت: در سه سال گذشته، بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش آب و فاضلاب استان اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه در سه سال گذشته، بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش آب و فاضلاب آذربایجان غربی اختصاص یافته است افزود: از این میزان اعتبار تخصیصی یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بخش آب شرب شهری هزینه شده است و با این میزان اعتبار عملیات اجرایی افزایش ۳۱۵ کیلومتری شبکه توزیع آب، افزایش ۲۵۰ کیلومتری خطوط انتقال آب، احداث و بهره برداری از ۱۸ هزار متر مکعب مخزن جدید در شهر‌های استان انجام شده است.

محمد اشرفی گفت: در بخش آب شرب روستایی نیز با دوهزار میلیارد ریال اعتبار، پایدارسازی آب شرب ۱۴۲ روستای استان اتمام و با بهره برداری ازآن‌ها جمعیت روستایی در جای جای استان از این نعمت الهی بهره‌مند شدند.

وی سرمایه گذاری در بخش فاضلاب را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در استان عنوان و اظهار کرد: در بخش اجرای سامانه‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص یافته بطوری که با تخصیص ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مردم استان از مزایای سامانه‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در نقاط مختلف استان بهره‌مند شدند.

مدیرعامل آبفای آذربایجان غربی بهره برداری از مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه را از اقدامات مهم انجام شده در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در سفر ریس جمهور شهید و هیئت دولت به استان در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در استان تخصیص یافت که یکی از این پروژه‌ها مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه بود.

اشرفی با اعلام اینکه با جذب اعتبارات اختصاص یافته و اقدامات انجام شده در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، عملیات تکمیلی مدول سوم این تصفیه خانه انجام و نهایتا در تیر ماه سال ۱۴۰۲ با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو این پروژه به همراه ۱۱ کیلومتر خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه مورد بهره برداری قرار گرفت، اظهار داشت: با بهره برداری از مدول سوم و ۱۱ کیلومتر خط انتقال پساب تصفیه شده آن به دریاچه ارومیه، سالانه ۵۱ میلومتر مکعب پساب تصفیه شده در راستای احیای دریاچه ارومیه به این دریاچه منتقل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.